سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

افزایش 20 تا 30درصدی قیمت خودرو پس از مذاکرات هسته‌ای

در حالی که بسیاری بر این عقیده‌اند قیمت خودرو در صورت توفیق مذاکرات هسته‌یی کاهش خواهد یافت، یک کارشناس اقتصادی پیش‌بینی کرد این مذاکرات چه به توافق منتهی بشود و چه نشود، قیمت بسیاری از محصولات از جمله خودرو افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرشاد طالبی با بیان اینکه برخی رویه های اقتصادی کشور واقعیت هایی است که ربطی به بودن و نبودن تحریم‌ها ندارد، گفت: همانطور که برخی فعالان و کارشناسان اقتصادی پیشتر هم اشاره کردند، تنها حدود 30درصد از مشکلات موجود مربوط به تحریم‌های بین‌المللی بوده و متاسفانه 70درصد باقیمانده همچنان تاثیر خود را حفظ خواهند کرد.

وی ادامه داد: محدودیت‌هایی که از آنها به عنوان «تحریم های داخلی» نام برده می‌شود، موانع موجود در فضای کسب و کار و سوءمدیریت‌ها از دیگر عواملی هستند که روند «همیشه افزایشی» قیمت‌ها را حفظ خواهند کرد، مگر اینکه برای آنها نیز چاره اندیشی شود.

طالبی در ادامه به طور مشخص به صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: آنچه قیمت هر محصول از جمله خودرو را تعیین می کند عوامل موثر بر قیمت تمام شده است که مرور تفکیک شده این عوامل نشان می دهد در سال جاری هزینه منابع انسانی، نرخ حمل و نقل، قیمت مواد اولیه و حامل‌های سوخت افزایش 10 تا 40درصدی داشته‌اند.

وی افزود: کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی است که با افزایش عوامل و فاکتورهای موجود در فرمول شورای رقابت، خودروسازان درخواست افزایش 20 تا 30درصدی محصولات خود را به این شورا ارائه کنند و شورا نیز نمی‌تواند فرمول خود را نقض کند یا نادیده بگیرد.

این کارشناس اقتصادی در خصوص تاثیر نتایج مذاکرات بر قیمت خودرو نیز گفت: در صورتی که مذاکرات به نتیجه نرسد و توافق صورت نگیرد، علاوه بر ادامه روند قبلی، تاثیرات واقعی و روانی منفی بر بازار و اقتصاد ایران شامل تغییرات نرخ ارز و صنعت خودرو نیز می‌شود و افزایش قیمت محصولات این صنعت تا 30درصد نیز دور از ذهن نیست.

وی اظهار کرد: در صورتی که مذاکرات به توافق ایران و کشورهای غربی منجر شود، ماه‌ها طول می‌کشد تا تاثیر آن در بخش های مختلف آشکار شود، زیرا در بهترین حالت پایان سال میلادی زمان اجرای بندهای مورد توافق خواهد بود. در این حالت را هم می‌توان پیش‌بینی کرد که خودروسازان درخواست افزایش 20درصدی قیمت خودرو را ارائه کنند.

طالبی با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم با رفع تحریم‌ها وارد مدینه فاضله‌ شویم و به عنوان مثال دلار به قمیت هزار تومان برگردد، افزود: رسیدن به توافق احتمالی و اجرای آن در بهترین حالت، روند رو به نزول شرایط اقتصادی را کندتر یا متوقف می‌کند. متاسفانه عده‌ای فکر می‌کنند در صورت توافق قیمت کالاها کاهش می‌یابد و به زمان قبل از تحریم ها بر می‌گردد، در حالی که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی پیش‌بینی کرد که در صورت ادامه تحریم‌ها حدود 30درصد و در صورت رفع آنها نزدیک به 20درصد قیمت خودرو افزایش یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
یه مررررد ایراننننننننی
۲۲:۵۲ ۲۱ تير ۱۳۹۴
مردم تا سمند و پژو 206 و پررراید و بقیه آشغالای این الاغ ساز هارو بخرید سالی 26000 نفر باید کشته بدید. دیگه خود دانید
نخریدد تا بیاد زیر 4میلیون
والا بخدا
منکه حاضرم پیاده باشم تا اینکه سوار این آشغالا بشم
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۱ تير ۱۳۹۴
احتمالا که نه قطعا این اقای کارشناس سهامدار یکی از خودرو سازها هس که اینجور میگه نه از مردم عادی که 20 هزار نفرشون در سال باید تو ماشینای ایرانی جون بدن.ما دلمون میخاد صنعت رشد کنه جونا برن سر کار ته این که فدای ادمای پولدار بشیم که اونا روز به روز گردن کلفت تر بشن.خدددددداااااااا
شهرام
۰۹:۴۹ ۲۱ تير ۱۳۹۴
ببندید درشو تخته کنید، به بهونه اینکه هفتادهزار نفر ازین دوتا فرغون سازی نون بخورن هفتاد میلیون ملت رو بدبخت و بیچاره کردن تا جیب خودشون رو پر کنن،
مردم
۰۸:۰۸ ۲۱ تير ۱۳۹۴
مردم اگر همت کنند ونخرند هیچ کاری نمی توانند بکنند
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۱ تير ۱۳۹۴
اگر قیمتها ثابت باشند ویا بالا نرود باید شک کرد که یجایی کار میلنگد آخه باکدام عقل فکر میکنید قیمتها کاهش میابد آن هم در کشوری که هیچ کس احساس مسئولیت نمی کنند
محمد
۰۶:۵۲ ۲۱ تير ۱۳۹۴
به نظرم تحریمها علیه ایران بر مردم ما هیچ اثری نداشته . بیشتر مشکلاتی که ما داریم چه اقتصادی جه فرهنگی و..... داخلی است.
بله درست است مذاکرات هسته ای هیچ تاثیری روی این مسایل ندارد بلکه کار از جای دیگری خراب است وریشه اش را جای دیگری باید جستجو کرد.
ناشناس
۰۵:۲۵ ۲۱ تير ۱۳۹۴
حاضرم چند سال بیشتر کار کنم و ماشین خارجی بخرم تا این اشغال های داخلی رو. شما هم ببرید بالا قیمت ها رو تا هر جا دوست داری. فقط متاسفم برای کسانیکه مجبورن این ماشین ها رو با این قیمت کذایی بخرند.

در ژاپن، ماشینهایی به مراتب بهتر (تویوتا و مزدا بسته به مدل) از این اشغال ها رو میشه با حدود 15 الی 30 میلیون خرید.
محمدرضا
۰۴:۱۶ ۲۱ تير ۱۳۹۴
چیزی برای گفتن ندارم,فقط برای خودم متاسفم !!!!!!!!!
ناشناس
۰۲:۲۶ ۲۱ تير ۱۳۹۴
خودرو سازها گفتن اگه تعطیل کنیم15000نفر بیکار میشن در حالی که چوب بیکاری اونهاروباید سالانه26000نفر با جونشون بدن
حسن
۰۲:۰۴ ۲۱ تير ۱۳۹۴
این متن و گوینده ان کذب محض است و سخت در اشتباه است قیمت اجناس را بازار جهانی مشخص میکند
و وابسته به ارزش پول در کنار بازار رقابتی و نصبت با عرضه و تقاضا هست

این متن وقتی صحت دارد که تکنولوژی و صنعت فقط و فقط برای ما باشد و کشور های دیگر محروم باشند

لطفا هر حرف یا متنی را انتشار ندهید بیشتر این صحبت ناهنجاری فکری بوجود میاورد و ذهنیت مردم را الوده تر میکند (انهایی که از اقتصاد سررشته ندارند)
هادی
۰۲:۰۱ ۲۱ تير ۱۳۹۴
واقعا از این که هست میخاد گرونتر بشه
رضا
۰۱:۵۴ ۲۱ تير ۱۳۹۴
با اوضاعی که صنعت خودرو داره و در شرایط کنونی نباید به ملی بودن صنعت خودرو تاکید کرد.تعرفه ها رو بردارید تا مردم بتونن ایمنی و آرامش و کیفیت واقعی را در خودروهای واقعی خارجی تجربه کنن.
باباخانی
۰۱:۳۰ ۲۱ تير ۱۳۹۴
نه اینکه الان بازار خودرو خیلی خوب است اصلا تا قیمتها کم نشود کسی خودروی ایرانی نمیخرد .باشه تا ببینین!
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۱ تير ۱۳۹۴
لعنت بر خودرو بی کیفیت ایرانی
محمد ن ک
۰۰:۳۴ ۲۱ تير ۱۳۹۴
خوردو سازان ببخشید فرغون سازان داخلی هدفشون رسوندن قیمت فرغوناشون به قیمت خودروهای بی کیفیت خارجی هست احتمال زیاد.
مهدی
۰۰:۱۵ ۲۱ تير ۱۳۹۴
شدیم مضحکه خودروسازی جهان.هرروز افزایش قیمت و کاهش قطعات و متعلقات خودروها.واقعا خودرو سازها شرم نمیکنن؟؟؟
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۱ تير ۱۳۹۴
تقصیره خودمونه اگه غیرت داشته باشیم نخریم درست میشه
فرزاد
۰۰:۰۶ ۲۱ تير ۱۳۹۴
بنده خدمت این کارشناس محترم عرض می کنم اگر ملت غیور تن به خرید این به اصطلاح خودرو را ندهند شما صد در صد افزایش بده .بعد خودت بخر سوار شو. راستی بدهم نیست هر روز یه مدل خودرو سمندlx یا be یا tew البته باید دلت را خوش کنی چون مدل خودرو در ایران فقط اون آرم 50 تومان پشتشه که تغییر می کنه وگرنه خودش هیچ غیر از اینکه بدتر از گذشته می شه
جعفر
۲۳:۵۵ ۲۰ تير ۱۳۹۴
دو سه سال فقط دارن توجیه میکنند بله کسی که مار بخوره افعی هم میشه
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
منتشر نکنین بی خیال اما چی بگم والله؟؟؟
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
واقعا برای صنعت خودرو سازی ایران متاسفم در ضمن این کارشناس ادم بی سوادیه
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۱ تير ۱۳۹۴
واقعا بيد به اين صنعت بنجل سازي افتخار كرد كه با چه اعتماد به نفس خواهان گروني حلبي هايشان هستند
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
یه جوری میگه باید بره بالا انگار قیمت دست خود ماشینه . خوب خودتون میبرین بالا
سید عباس
۲۳:۴۸ ۲۰ تير ۱۳۹۴
متاسفم با این افکار کارنشناس
بگو هوادار خودرو سازی
عبدالواحد
۲۳:۳۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
اگه تحریم برطرف بشه ...اونوقت کسی خودرو ایرانی نمیخره میرن دنبال خودروهای خارجی و دیگر کارخانه های ایرانی پلمب و ورشکستگی میشن به خاطر اینکه دلار سه برابر میاد پایین ماشین های شاسی بلند برابر قیمت پراید میشه ...........پس بهتره به فکر راهکار باشین برا هرچی فروش بیشتر.........
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
خاک بر سر ما بلانست ی قوطی کبریت میدن دستمون خدا تومن
بهروز
۲۲:۵۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
99% دروغگویید....اگه راس میگید و عرضه دارید و ماشینای ایران بده نخرید، یک کلام نامه تمام.... قصه حسین کرد رو هم تموم کنید.
وحید
۲۲:۱۶ ۲۰ تير ۱۳۹۴
این کی بود؟؟/؟؟
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۰ تير ۱۳۹۴
من معتاد تورم شدم اگه نره بالا بدن درد میگیرم
رضا
۲۱:۳۲ ۲۰ تير ۱۳۹۴
با این حرفاشون می خوان مردم به ثبت نام خودروهای بی کیفیت شون ترغیب کنن، عدم ثبت نام خودروها توسط مردم بهترین راه حل در برابر گرونی کاذب اوناست پس همگی متحد باشیم.
علی
۲۱:۲۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
اینهمه مردم بخاطر کیفیت پایین ماشینها کشته میشن و قیمت به این بالای رو مجبور به پرداخت هستند آیا بهتر نیست که این وضعیت رو خاتمه بدیم با ایجاد رقابت؟ بهتر نیست کمی ورود خودروهای خارجی رو آزاد کنیم و تعرفه کمتری بگیریم تا خودروسازان ما به خودشون بیان؟ بدون رقابت همچی افول خواهد کرد نه صعود. عشقشون میکشه گرون و بی کیفیت بدن مردم مجبورن بخرن انتخاب دیگه ای نیست
رضا
۲۱:۲۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
به فکر منافع خودشه
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
سالانه26000هزار نفر بدست خودرو سازها کشته میشن هیچکس پاسخگو نیست/بخدا داعش این جنایتها رو میکرد الان صدا وسیما طوفان کرده بود....مردم ایران الان نوبت ماست نباید خودرو صفر بخریم این کار تشویق به آدم کشی خودرو سازهای ایرانی میشه
محمد
۲۰:۵۳ ۲۰ تير ۱۳۹۴
به نظر من مردم اگ غیرت داشته باشن نباید بخرن تا حساب کار دستشون بیاد ولی به خدا گران بشه بیشترم میخرن تاسف باره
صابر
۲۰:۲۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
نعره هیچ شیری خانه های چوبی را خراب نمیکند من از سکوت موریانها میترسم.برید خجالت بکشی واقعا اسلام محمد اینو میگه که اینجوری با مردم رفتار کنید.
احمد
۲۰:۲۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
سلام
تورو خدا تحقیق کنین این اقا چرا اب به اسیاب خودرو سازهای ایران میریزد چه نفعی میبرد چطور خودروهایی که قطعاتش کلهم واردلتی هست باچند برابر سود فروخته میشه متاسفم از حضور این گونه ادم ها شبکه اطلاع رسانی کشور
باتشکر
فرهاد
۲۰:۲۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
آدم بی ادبی نیستم اما از مردم عذر میخوام این کارشناس غلط کرده این نظر و داده مرد حسابی توافق بشه میگید گرون میشه نشه میگید گرون میشه...اصلا بشه کی پول داره که بخره...جیبت و کیا شارژمیکنن
بابک
۲۰:۲۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
شما مردم رو چی فرض کردین؟؟
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۰ تير ۱۳۹۴
خنده دار همچین کارشناسایی داریم ک اینقد پیشرفت کردیم
عجب
۲۰:۱۳ ۲۰ تير ۱۳۹۴
عجبببب واقعا عجب. اینا مردم رو چی در نظر می گیرند؟!!! این صنعت تیدبل شده به ی صنعت مزخرف که با این وضعیت هر چی زودتر تعطیل بشه فشار رو مردم کم تر می شه
ارش
۲۰:۱۳ ۲۰ تير ۱۳۹۴
اقا حقمون هست باید جیب یه عده اقازاده ها رو پر کنیم .خودشون خودرو اخرین مدل سوار بشن ما فقیر فقرا هم با هزار مصیبت پراید بخریم
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
انکار دارن بی ام و میزنن ناز میان،
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
ماشینای با کیفیتی هم میسازن که،همین جوری هم نصف قیمتشو زیادی میگیرن،دیگه تو نمیخاد نظر بدی.برو به کارت برس
نریمان
۱۹:۵۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
این نظر کاملا غیر کارشناسانه است
صنعت خودرو داخلی رو به زوال و ورشکسته است با این حرفها کسی پول برای تولیدات بی کیفیت داخلی با بدترین خدمات پس از فروش را نمیدهد
چطور میشود که این قیمتهای صد برابری ماشینهای داخلی باز هم بالا برود
به بهانه های مختلف
باید تعطیلش کنن
ارش
۲۰:۱۶ ۲۰ تير ۱۳۹۴
داداشه فعلا که ملت برای خریدن این حلبی های داخلی خودشونو به در و دیوار میزنن تا یکیشو بخرن
علی
۱۹:۵۳ ۲۰ تير ۱۳۹۴
باسلام کارشناس محترم لطفابگیدپس اینهمه چندین کشوروملت ایران که پیگیراین مذاکرات هستن ازسربیکاریه خوب چه کاریه بشینیم یه قل دوقل بازی کنیم واقعا که. راستی مدرکتوازکجا گرفتی
ایران
۱۹:۵۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
کی باشه به امید خدا این مدیران خودرو ساز رو که قاتل بسیاری از مردم بودن هستند رو پای میز بنشانیم.
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۱ تير ۱۳۹۴
ميز محاكمه بايد براي بنجل سازان و مافياي رانت خوارشون بايد تشكيل گردد
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
99درصد این تصادفا بخاطر ماشیناس.ترمز میگیری نمیگیره.فرمون میچرخونی نمیچرخه.
باید تو اون دنیا پاسخگو باشن.
reza
۱۹:۴۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
واقعا کارشناس اقتصادی بوده یه وقت فکر نکنن که جانب دار فرغون سازهای ایرانیه

بچاپ مدیر
محمد اصلانی
۱۹:۴۶ ۲۰ تير ۱۳۹۴
اگر تحریم ها برداشته شود و واردات خودرو آزاد شود .قیمت خودرو کاهش می یابد .ولی از یاد نبریم در این شرایط سود میلیاردی افرادی که با کمترین زحمت به این پول ها رسيدند کاهش می یابد.
البته فراموش نکنیم هزینه این رفتار های سود جویانه ، از دست رفتن اعتماد
محمد
۱۹:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۴
چیزی بیشتر از سیاه نماییست.
و به دنبال حمایت از خودروهای بی کیفت داخلی است.
نظرات سایرین رو هم ببینید.
آدرین
۱۹:۳۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
باش.بهش می گم.!!!
بهزاد
۱۹:۳۸ ۲۰ تير ۱۳۹۴
تا دیروز همش به خاطر تحریم ها بود. حالا امروز دیگه همش بخاطر تحریم ها نشده. بله دیگه ملت دست این کارشناسای وابسته به خودرو سازارو خوندن.
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۰ تير ۱۳۹۴
آفرین بر کارشناس اقتصادی !!!
در دنیای دیگر ؛ جوابگو باید باشیم آقای ... .
محمدرضا
۱۹:۳۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
چرا همین خودرو را با قیمت نصف به کشورهای دیگه میفروشند
Ali
۱۹:۰۳ ۲۰ تير ۱۳۹۴
آقااااایووون به اصطلاح کارشناس با این حرفا نمیتووونید بازار خودروهای لگن داخلی رو رونق بدید!اینقدز وایمیستیم و نمیخریم تا زیر قیمت بخریم یا میریم سراغ خودروهای تووپ خارجی !تو این سال ها به اندازه کافی خودروسازا مردم بیچاره روو سرکیسه کردن!یه نیگاااا به وضعیت فرووش دنا بندازید خوودتون متوجه میشید وضعیت خودرو سازا چطوره!یه روزی بوود یکی از خودروسازا اومد و گفت دتا واسه صادراته !الان گور وگور به اشکال مختلف داره عرضه میشه ولی دریغ از مشتری!
داداش
۱۸:۵۸ ۲۰ تير ۱۳۹۴
بزار گرون بشه
ایمان
۱۸:۵۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
سزای گرونی نخریدنه عزیزان من نخریدن
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۰ تير ۱۳۹۴
احتمالا که نه قطعا این اقای کارشناس سهامدار یکی از خودرو سازها هس که اینجور میگه نه از مردم عادی که 20 هزار نفرشون در سال باید تو ماشینای ایرانی جون بدن.ما دلمون میخاد صنعت رشد کنه جونا برن سر کار ته این که فدای ادمای پولدار بشیم که اونا روز به روز گردن کلفت تر بشن.خدددددداااااااا
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۰ تير ۱۳۹۴
فک نکنم اجازه بده دولت اینا دلشون خوش میکنن مثلا پراید بیست میلیونی بشه24 میلیون فک نکنم قیمت اصلا بیرزه همین الانشم نمیارزه
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۰ تير ۱۳۹۴
عجب خداشاهده موندم چی بنویسم فقط
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
چطورشد!!!
مگه قبلا نمیگفتن اقاییون هر چ مشکل داریم از تحریم است
خدایش باید مردم یه سال نخرن این قوطی کبریت ها تا بفهمن چ خبره!!!
حسین
۱۸:۳۸ ۲۰ تير ۱۳۹۴
این آقای کارشناس مدرک کارشناسیشو حتمآ از دانشگاه ایران خودرو یا دانشگاه سایپا گرفته.....
هموطن
۱۸:۳۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
خودروی بی کیفیت تولید داخل در حال حاضر خیلی گران است و اگر بخواهند بازهم گرانش کنند نتیجه ای جز رکود بیشتر خودرو را دربر نخواهد داشت و ما نیز خرید خودرو را تحریم میکنیم در حالی که گران کردن خودرو منطقی نیست شما تا میتوانید گران کنید.
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۰ تير ۱۳۹۴
صنعت عقب افتاده چرا کشوری که با بیست میلیون یه خودروی لوکس و بی نقصی مثل پراید رو میده باید ازش تقدیر بشه
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۰ تير ۱۳۹۴
کارشناس این حرف و نمیزنه احتمالا این عمله بوده ، البته از عمله هم بعیده ..
دل سوز
۱۸:۲۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
اقا مگه مجبوریم ماشین ایرانی،ببخشید فرقون ایرانی به درد نخور با قیمت خیلی بالا بخریم،میریم از این چینیها میخریم ،والا هم کیفیتش خیلی خیلی بهتره هم نسبت به تجهیزاتی که داره خیلی ارزون تره،ای مردم مگه چاقو رو گلو تون گذاشتن ک میرید ماشین ایرانی لا قیمت کاذب میخرید? ????????????????????????
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۰ تير ۱۳۹۴
آقای کارشناس کمه، یه دفعه بکنن هر ماشین رو یکمیلیارد تومن شاید یه خورده مشکلات این خودروسازان بندگان خدا حا شه.
سعید
۱۸:۱۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
با وجود این دو شرکت مفت خور حتما افزایش قیمت خواهد بود.
مهدی
۱۸:۱۲ ۲۰ تير ۱۳۹۴
تا کی پول مردم باید بره جیب خودروسازان محترم؟واردات ماشینو آزادکنید ببینم دیگه کسی ماشین های با کیفیتشونو ! سوار میشه؟
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
چقدر جالبه. موقعی که تحریم شدیم گفتن قیمت زیاد میشه!!!
الانم میگن اگه تحریم برداشته بشه قیمت زیاد میشه؟؟؟!!!!
اون موقع میگفتن دلیل اصلی گرانی تحریم هاست؟؟!!
الان میگن فقط 30 درصدش بخاطر تحریم هاست؟؟!!
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۰ تير ۱۳۹۴
قطعا این کارشناس وامثالهم که نام ونشان هم ندارند جزو سهامداران خودروسازان داخلی هستند و برای فرار از کاهش سود به چنین دروغ پردازیهایی دست میزنند. شما هم بهتر است با جلوگیری از پخش این خبرها به گرانی ها دامن نزنید
امید
۱۸:۰۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
بابت گفتن این اراجیف چقدر از گاری ساز ها پول گرفتید؟
مردم تحریما ورداشته بشه هیچکس این قوطی حلبی هارو نمیخره
اینا دارن جو درست میکنن پراید، الاغ خودرو 2 میلیونی رو بدن 38 میلیون
با 16میلیونون میشه 100برابر ماشین بهتر خرید
قانون نخریدتا ارزون باشه یادتون نره
من فارغ التحصیل اقتصادم درمون این درد فقط همینه.
amir
۱۸:۰۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
جای هیچگونه رودرباسی و خجالتی باقی نمونده خیلی راحت زمینه سازی افزایش قیمت با همچین پیشبینی هایی صورت میگیره واسه یک سری ماشین بنجل که 17سال یه پیچشم مدرن نشده حالت بماند که با قیمت 30 ملیون تو خارج میشه یه ماشی کره ای صدبرابر بهتر سوار شد
احمدی
۱۸:۰۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
احتمالابسیار زیاد کارشناس نبوده پول شناس بوده
یاسی
۱۸:۰۲ ۲۰ تير ۱۳۹۴
با وجود این کارشناسان حتما همه چی 20 ک نه 100 درصد گرون میشه ؟؟؟یکی نیست بهش بکه میشه آقای کارشناس شما نمیخواد نظر بدی !!پیشبینیش جالبه در هر صورت گرونی هست!!!!!
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
اصلا امکان نداره
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
توهم؟
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۰ تير ۱۳۹۴
هه این دیگه آخرش بود...
sadeq
۱۷:۴۸ ۲۰ تير ۱۳۹۴
واقعاً چند گرفتی داری جانب داری میکنی؟؟؟؟؟
قشر آسیب پذیر
۱۷:۴۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
امیدواریم یک توافق خوب انجام بشه و اونقد شهامت وجود داشته باشه که اجازه بدن بازار خودرو خصوصی و رقابتی بشه، اون زمان باید دید مردم بین اسباب بازی های بی کیفیت داخلی که اسمش متاسفانه خودرو هستش با دیگر خودروهای روز دنیا کدوم رو انتخاب میکنند. شما هم زیاد نگران گرون شدن نباشید مردم با توجه به بودجه خودشون تصمیم میگیرن.(البته خود من هم مثل اکثر مردم ایران بالاجبار استفاده کننده خودروهای داخلی هستم) به امید روزای بهتر برای کشورمون
iranmanesh
۱۷:۴۳ ۲۰ تير ۱۳۹۴
شکرخدا ما مردم فهیم و همیشه در صحنه ای هستیم و برای رونق بازار داخلی خودرو حاضریم پراید فکسنیه درپیتیه آدم کش رو تا پنجاه میلیون تومن هم بخریم ...واله ... آب که از سر گذشت چه یه وجب چه صد وجب ..
خدایا اینا کین دیگه ؟؟ آدم انقد پررو ؟!! واقعا که شورشو دراوردن
احمد
۱۷:۴۳ ۲۰ تير ۱۳۹۴
مردم خودشان مقصرند وقتی که گران می شود برای خرید آن صف می کشند دیوانه نیستند که ارزان کنند و مردم نخرند
محمود
۱۷:۴۳ ۲۰ تير ۱۳۹۴
به امید واردات خوذروهای با کیفیت خارجی.
شهاب
۱۷:۴۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
با این حرفا باز می خان بازار کسادشون گرم کنن گول این حرفاشون نخورید تاکیفیت خودروهاشون بالا نبردن ماشین صفر ازشون نخرید.واقعا بازارشون خوابیده به علت بی کیفیتی محصولات انحصاریشون
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
خودروسازان چقدر بهت پول دادن که این مزخرفاتو بگی؟
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۰ تير ۱۳۹۴
ایشون حتما از صنعت خودرو چیزی گیرشون میاد که دارن تبلیغ افزایش قیمت میکنند
مهدی
۱۷:۳۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
کاملا موافقم . حرفشون کاملا علمی و منطقیه . این همون واقعیت تلخه که باید هممون بپذیریم شک نکنید همین میشه .چون علم اقتصاد همینو میگه
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۰ تير ۱۳۹۴
بخدا اگر تعرفه واردات برداشته بشه چنان با ممنونی قیمتش بیاد پایین که این کارشناسه دهنش وا بمونه
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۰ تير ۱۳۹۴
اره بابا پراید باید بشه 50 میلیون وقتی پراید داره با بنز رقابت میکنه وبنز با امکانات کمش 200 میلیون پراید با این همه امکانات یه کیسه هوه دو کیسه هوا ترمز ای بی اس بی ترمز ترمز پای مرگ صددرصد با تضمین باید باشه 20 باید بشه 50 بنز باید بشه 20
پیمان
۱۷:۲۰ ۲۰ تير ۱۳۹۴
اغلب این مدل اخبار رو برای از بین بردن رکود بازار خودرو پخش می کنن ،
عزیزان ، دیگه این حربه قدیمی شده ، کسی برا شایعه گرانتر شدن ، صف تشکیل نمی ده تا خودروهای عتیقه مونتاژ وطنی بخره
رضا
۱۷:۱۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
با این حرفاشون می خوان مردم به ثبت نام خودروهای بی کیفیت شون ترغیب کنن، عدم ثبت نام خودروها توسط مردم بهترین راه حل در برابر گرونی کاذب اوناست پس همگی متحد باشیم.
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
والا به خدا مردم گناه دارن،آه مردمو به جون نخرین
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
اینها می دونند ماشیناشونو کسی نمی خره دست به دامان کار شناسان خودی شدن
امیر
۱۷:۱۰ ۲۰ تير ۱۳۹۴
گذشته از این یعنی میفرمائین ازماست که برماست؟ همش توی خودمونه سرکاریم تورو خدا یکی توضیح بده من دیگه نمیتونم یه فرغون بگیرم چه برسه یه ماشینی مثل پراید....
بهمن
۱۷:۰۹ ۲۰ تير ۱۳۹۴
مردم تو را خدا خودرو نخرید بابا یکسال نخرید چیزی نمیشه بعدشم یهنی ایران خودرو و سایپا باید قیمتشون را نصف کنند چیه بخدا بلای جون مردم شدن با ماشیناشون
نخرید تا قیمت ها ارزون بشه و کیفیت بره بالا اخه تا کی مردم متضرر بشه بزاریم امسال خودرو سازان متضرر بشن
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۰ تير ۱۳۹۴
این اقتصاد دان بیشتر به فالگیر شبیه است تا اقتصاد دان
محمد
۱۷:۰۳ ۲۰ تير ۱۳۹۴
صعنت خودرو درس بشو نىس شما هم از همىن حال زمىنه سازىمىکنىد
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۰ تير ۱۳۹۴
دیگه آخه این لگن کیلویی سی هزار تومن را میخواید چقدر گرونش کنید . این خودروسازی ایران تا بازار انحصاری باشه خون مردم را تو شیشه می کنند و هیچ پیشرفتی هم نمی کنند . کجای اصل مشتری مداری و تولید میگه : ولخرجی کن هر موقع پول کم آوردی برو سراغ مشتری . سوار شدن بهترین ماشین ها مثل افغانستان به دل مردم ایران ثروتمند می ماند.
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
در هر صورت قیمت دلار همین جا میمونه یعنی ماشین خارجی گران نمیشه پس اینا هم مجبورند رقابت کنند و گران نمیشه.
محسن
۱۷:۰۰ ۲۰ تير ۱۳۹۴
حتى اگر ٢٠الى٣٠درصد هم محصولات را ارزان كنيد باز هم گران هستند.
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
حداقل 5سانت از انتن ماشین را بلند تر کنید بعد 30درصد گران کنید
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
جون من تو دیگه یاد اینا نده.فقط مونده آنتنو دراز کنن یا جاشو عوض کنن یه خودرو جدید تولید بشه 2 میلیون گرونتر
کریمی
۱۶:۴۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
عجب ملتی هستیم توکشورهای دیگه یک سنت قیمت چیزی رامی برندبالازمین زمان روبه هم می زنندوما......