سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم هوشمند میدان دید خودرو با کمک Wi-Fi + عکس

محققان در دانشگاه پلی تکنیک دانشگاه والنسیا سیستمی ساخته اند که رانندگان به کمک آن می توانند میدان دید خودرویی جلویی که پشت سر آن در بزرگراه حرکت می‌کنند را ببینند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ همه ما این تجربه را داشته‌ایم که در یک بزرگراه دو طرفه پشت یک وسیله نقلیه با سرعت پایین قرار گرفته و دقایق زیادی را منتظر بمانیم تا مسیر عبور باز شود. بنابر‌این شاید بهترین راه این باشد که بتوانیم به وسیله خودرو جلویی مسیر روبرو را ببینیم تا به موقع سبقت بگیریم. 

به این منظور محققان دانشگاه Politècnica  والنسیا اسپانیا سیستمی را ساخته‌اند که با استفاده از یک دوربین ویدئویی در جلو خودرو و با کمک اینترنت بی سیم Wi-Fi به راننده عقبی کمک می‌کند تا از دید خودروی جلویی کمک گرفته و زمان سبقت را تشخیص دهند.

گفته می‌شود با استفاده از این سیستم، خودروی جلویی با کمک فناوری ارتباطی مطلع می‌شود که خودرویی پشت سر آن است و بعد از این به طور خودکار ویدئوی زنده‌ای را به مانیتور و یا گوشی هوشمند خودروی عقبی می‌فرستد و او نیز با تجزیه اطلاعات دریافتی از بروز حوادث احتمالی جلوگیری می‌کند.

یکی از قابلیت‌های سیستم EYES این است که در زمانی هم که چندین خودرو پشت سر هم حرکت می‌کنند می‌توان تصاویر ویدئویی زنده را از هر کدام از خودروی جلویی به خودروهای پشت سری ارسال کرد و در نتیجه همه خودرو‌ها می‌توانند از مسیر روبرو آگاه شده و زمان مناسب برای عبور را تخمین بزنند.

همچنین خودروها می‌توانند تصاویر دریافتی ویدئویی خود را هم با یکدیگر به اشتراک بگذارند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.