سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

فراهم کردن زمینه یرای صادرات محصول در استان کردستان

در صورتیکه برخی از محصولات استان صادر نشود آینده برخی از صنعت ها و تولیدات استان با خطر نابودی روبرو می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رشیدی یکی از استادان اقتصاد دانشگاه کردستان در سومین نشست هم اندیشی فعالان صاحب نظران علمی و دانشگاهی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان از حوزه کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه استان نام برد و گفت: در این حوزه بیش از دو میلیون تن تولیدات داریم که زمینه صادرات برخی از محصولات آن باید فراهم شود.

وی از صنعت طیوربه عنوان بزرگترین صنعت استان کردستان نام برد و گفت: در صورتیکه زمینه صادرات گوشت مرغ فراهم نشود این صنعت از بین می رود.

او همچنین به نابودی کشاورزی سنتی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حالیکه این سبک کشاورزی در حال از بین رفتن است که جایگزینی برای آن نداریم. 

وی به کم آبی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات کشور ومهاجرت از روستاهای کردستان به شهرها و همچنین به خارج از استان که به شدت در حال افزایش است اشاره کرد وگفت : باید راه حلی برای جلوگیری از این پدیده پیدا کرد. 

منصور خاکسار بر سرمایه گذاری در استان کردستان در جهت ایجاد شغل و رونق اقتصادی در استان به عنوان راهکاری برای بهبود وضعیت اقتصادی استان تاکید کرد و افزود: در حالیکه میانگین سرمایه گذاری در کشور 20 میلیون ریال است که این رقم در استان کردستان 5 میلیون ریال برآورد شده است.

وی به تعطیلی 70 درصد واحدهای تولیدی کردستان نیز اشاره کرد وافزود: دولت برای احیای این واحدها باید تسهیلات ارزان قیمت به این واحدها پرداخت کند.

وی در پایان خواستار افزایش اعتبارات و تسهیلات حوزه صنعت و معدن استان کردستان شد و گفت: اعتبارات بانک های استان برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی پایین است و از این رو نمی توانند از واحدهای تولیدی حمایت کنند.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.