سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

فقر علمی و سطح نازل مهارت های فنی نیروی انسانی از مهم‌ترین موانع ارتقاء کشاورزی

دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: فقر علمی و سطح نازل دانش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی، از مهم‌ترین موانع ارتقاء این بخش، است.

به گزارشخبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شاپور ظریفیان افزود: فاصله قابل توجه میان کارشناسان و کارگران در مزارع و واحدهای مرتبط، جای خالی کارشناسان ماهر را در هرم نیروی انسانی بخش كشاورزی نمایان می سازد.

وی تصریح کرد: افزایش درآمد تولیدکنندگان با برنامه ریزی دقیق و با کمک کارشناسان کشاورزی در عرصه‌ تولید امکانپذیر خواهد بود.

ظریفیان ادامه داد: با وارد کردن مراکز آموزشی در بطن روستا و بخش کشاورزی و تغییر برخی سرفصل های درسی تئوری به واحدهای عملی، مهارت دانش آموختگان افزایش یافته و علاقه آنان به کشاورزی گسترش می یابد.

دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: همچنین اجرای راهکارهای ساده ای در مزارع آموزشی مانند انواع هرس که به افزایش کمی و کیفی محصول می انجامد، اعتماد کشاورزان را به شیوه های علمی و مهندسی جلب کرده و سبب می شود از توصیه های آنان بهره گرفته شود.

وی افزود: بهره‌وری نیروی انسانی در کشاورزی، یک سوم بهره‌وری نیروی کار در کل کشور است.

ظریفیان تاکید کرد: برای عملیاتی شدن طرح خودکفایی لازم است تا کارشناسان به عرصه های تولید وارد شده و دوشادوش کشاورزان فعالیت کنند.
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.