سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کار‌گروه مطالعات و برنامه‌ریزی ستاد توسعه فناوری دانش‌بنیان معاونت علمی:

تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی همسو با چشم‌انداز بیست ساله

دبیر کار‌گروه مطالعات و برنامه‌ریزی ستاد توسعه فناوری دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نقشه راه فناوری‌های دریایی همسو با چشم‌انداز بیست ساله تدوین می‌شود.

اکبر محمدی دبیر کار‌گروه مطالعات و برنامه‌ریزی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: نقشه راه فناوری‌های دریایی همسو با چشم‌انداز 1404 تدوین می‌شود، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی به عنوان تنها حامی طرح‌های فناورانه در صنایع دریایی وظیفه مدیریت کنترل و به روز‌رسانی را به عهده دارد.

وی در ادامه افزود: نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور از اواسط سال 1393 با همکاری 18 سازمان اصلی فعال دریایی کشور آغاز شد و مطابق با برنامه زمان‌بندی تا پایان سال 93 به پایان رسید، فاز سوم و چهارم نیز با ارسال و دریافت پرسشنامه و برگزاری جلسات کارشناسی در سه ماهه اول سال 94 به پایان رسید.

محمدی خاطرنشان کرد: بسیاری از سازمان‌های دریایی نیز مکاتباتی با ستاد در خصوص درج آمار و اطلاعات خود در آمارنامه سال 94 انجام دادند.

وی تصریح کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی از مدت‌ها قبل در این مسیر فعالیتهایی را انجام داده است و آمادگی کامل خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای کمک به تدوین برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه دریایی اعلام داشته است.

محمدی خاطرنشان کرد: طراحی، پردازش و مدل‌سازی موارد جدید، تولید سیستم رانش، تجهیزات مخابراتی ابزار دقیق و تجهیزات اندازه‌گیری و فناری‌های زیر‌سطحی، سازه‌ها ، ایمنی و استاندارد‌ها و همچنین سایر تجهیزات و تاسیسات از لایه‌های اصلی فناورانه هستند که با کمک مطالعات تطبیقی و نظر کارشناسان طراحی شده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم در مسیر توسعه صنایع دریایی عنوان کرد: کار‌گروه مطالعات ستاد توسعه و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی طی یک فعالیت جامع اطلاعاتی به بررسی جوانب و بند‌های دریایی برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه کشور پرداخته است و قصد دارد در طی این مسیر نقش خود را به خوبی ایفا کند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.