سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش؛

حکایت قطار واردات با مسافران عجیب / ازکراوات و کارت پستال تا ریش و ابرو

حکایت این روزهای واردات به کشور کمی عجیب است در جاییکه هزاران فارغ التحصیل بیکار در کشور وجود دارد و تولیدکنندگان نیز در کما هستند، اسب واردات به خوبی می‌تازد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها انتقادهای فراوانی به واردات کالا به کشور واردشده و تولیدکنندگان معتقدند که این واردات بی رویه به جهت قیمت ارزان موجب کسادی بازار تولیدات داخلی شده است.

اگرچه فعالان اقتصادی و مسئولان معتقدند که نمی‌توان دور کشور را به دلیل حمایت از تولید داخل حصار کشید و درهای کشور را به روی واردات بست، و باید وارد بازارهای جهانی شد اما نگاهی به آمار واردات کشور نشان می‌دهد که در واردات کالا به کشور منافع ملی در نظر گرفته نشده و تنها منفعت واردکنندگان مد نظر است.

بررسی آمار گمرک از واردات کالا در سه ماهه ابتدایی سال حاکی از آن است که 31 هزار و 222 کیلوگرم خلال چوب کبریت به ارزش 56 هزار و 248 دلار به کشور وارد شده است.

همچنین در مدت یاد شده سه هزار و 614 کیلو گرم کره جغرافیایی به ارزش هفت هزارو 441 دلار و 21 هزار ونیز 657 کیلو عکس برگردان شفاف به ارزش 53 هزار و  263 دلار و همچنین 22 هزار و 289 کیلو گرم عکس برگردان غیرشفاف به ارزش 212 هزار و 590 دلار به کشور وارد شده است.

بر اساس این گزارش؛ 844 کیلو گرم کارت پستال به ارزش هزار و 689 دلار و نیز دو هزار و 165 کیلوگرم کراوات و پاپیون و دستمال گردن به ارزش سه هزار و 192 دلار به کشور وارد شده است.

در فصل بهار همچنین 39 هزار و 479 کیلوگرم چتر سایبان باغ به ارزش 44 هزار و 498 دلار و 398 کیلو گرم کلاه گیس کامل به ارزش سه هزار و 186 دلار به کشور وارد شده است.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس آمار گمرک هفت هزار و 191 کیلو گرم ریش و ابرو و مژه مصنوعی به ارزش 32 هزار و 763 دلار به کشور وارد شده است.

همچنین چهار هزار و 79 کیلوگرم مجسمه و سایر اشیا تزیینی چینی به ارزش 14 هزار و 195 دلار و همچنین 12 هزار و 40 کیلو توپ تنیس روی چمن به ارزش 73 هزار و 875 دلار به کشور وارد شده است.

این آمارتنها گوشه‌ای از واردات کالا به کشور است و اگر چه گفته می‌شود که عمده واردات به کشور کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی است اما می‌توان گفت: تدبیر دولت امید بر واردات اثر کمتری داشته و این بخش هنوز نیازمند مدیریت بیشتر است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۷ تير ۱۳۹۴
واقعا که