سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادادشت علیرضا حنیفی برای نمایش «روایتی تازه از قصه‌ای کهن»

نمایش روایتی تازه ازقصه‌ای کهن به کارگردانی محمد قاسمی در تیرماه 94 ساعت 18:30 در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می‌رود.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا حنیفی نمایش‌نامه نویس و کارگردان تئاتر درباره نمایش روایتی تازه.... اینگونه گفت: از کارگردان این اثر و مرکز هنرهای نمایشی تقاضامندم تا فیلم این کار را در اختیار هنرمندان شهرستان‌ها هم قرار دهند، و آنان را ازدیدن این کار محروم نسازند. این نمایش نقطه‌ی عطفی است در میان آثاری که تاکنون دیده‌ام، آمیزش کهن الگو‌ها با مردمان امروزی، مرثیه‌ی تهمینه‌های که در انتظار سهراب‌هایشان هستند.

قاسمی با اجرایی کاملا تئاتر یکالیته نشان داد که جوان خلاق وخوش ذوقی است و نگاهی متفاوت به تئاتر دارد. من سی پنج سال است که درباره‌ی جنگ می‌نویسم و حدود 650نمایش‌نامه‌ی صحنه‌ای و رادیویی برای شبکه‌های مختلف نوشته و کارکرده‌ام. اما کار محمدقاسمی پنجره‌ی تازه‌ای را برایم باز کرد. بازیگری یک دست و بازیگرانی که توانایی شگرفی در انتقال احساسات از طریق بدن وبیان دارند، اجرای خوب و بازی تاثیر گذار بازیگران گاهی مرا وادار می‌کرد که صندلی را ترک کنم و خود را به بازیگران برسانم تا همراهشان درغم سهراب‌های گم شده مویه کنم. مرثیه زن از کهن الگو‌ها و خط ربط آن با انسانهای عصر جدید به گونه‌ای طراحی و نوشته شده بود که حیرت مرا برانگیخت، امیدوارم تئاتر ما به سمت خلق تصاویر بدیع چون این کار برود قاسمی با جرات و جسارت در نوشتن این اثر توانسته آن خط گم شده در کهن الگوها و انسان عصر جدید را پیدا کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.