وی تصریح کرد: کارشناسان کشاورزی توانایی های خود را در شرکت های فنی و مهندسی به اثبات رسانده اند.
ظریفیان ادامه داد: ترويج، رکن اصلی توسعه کشاورزی است و بايد دانش و فناوری نوين از کشاورزان نخبه و پيشرو و مراکز علمی و دانشگاهی به عموم کشاورزان منتقل شود، ضمن اين که مسائل و مشکلات کشاورزان نيز به مراکز علمی منتقل شود تا بتوان راه حل هايی برای آن ها يافت.
دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: کشاورزان نمونه بهره گیری از متخصصان و کارشناسان کشاورزی را از عوامل موفقیت خود می دانند.
وی افزود: دانش بايد از دانشگاه ها، استخراج و با بياني ساده تر به کشاورزان منتقل شود. رمز توسعه کشاورزی استفاده از توان و آگاهی علمی دانش آموختگان دانشگاهی است.