سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

رسیدگی به پرونده‌های دادگستری در شوراهای حل اختلاف در آذربایجان غربی

معاون قضایی دادگستری آذربایجان غربی گفت: نیمی از پرونده‌های دادگستری به شورای حل اختلاف استان وارد شده و سپس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ارومیه؛ هادی صمدی اظهار کرد: سال گذشته و امسال حدود نیمی از پرونده‌های ورودی به دادگستری استان به شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی وارد شده، سپس در این مجموعه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع 408 هزار و 466 فقره پرونده وارد دستگاه قضایی مناطق مختلف آذربایجان غربی شده بود، افزود: از این تعداد حدود 216 هزار و 881 فقره پرونده وارد دادگستری اعم از دادسراها و دادگاه‌‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع پرونده‌های ورودی به این مجموعه حدود 191 هزار و 585 فقره پرونده هم وارد شوراها شده است، بیان کرد: 46 و 9 دهم درصد مجموع پرونده‌ها به عبارت دیگر نیمی از پرونده‌‌های ورودی سهم شوراهای حل اختلاف مناطق مختلف استان شده است.

معاون قضائی دادگستری آذربایجان غربی با اظهار به اینکه در استان 343 شعبه شورای شهری و و روستایی وجود دارد، که در حال فعالیت و پاسخ‌گویی به اقشار مختلف جامعه هستند، یادآوری کرد: در ارومیه 63 شعبه شهری و 17 شعبه روستایی وجود دارد.

صمدی با اظهار به اینکه در طول سال گذشته پنج نفر قاضی ویژه شورا به آذربایجان غربی اختصاص یافته است، بیان کرد: این افراد اقدامات خود را در راستای پاسخ‌گویی به اقشار مختلف مردم و مراجعه‌کننده‌ها به این مجموعه آغاز کرده‌اند.

وی برای افزایش یافتن تعداد قاضی ویژه در این استان ابراز امیدواری کرد: در صورت عنایت داشتن مقامات بلندپایه قوه قضائیه می‌توان در این سمت و سو گام‌هایی برداشته و توفیق‌های مورد انتظار را به معنای واقعی کلمه به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه هفته بزرگداشت قوه قضائیه و شهادت دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را پشت‌سر گذاشته‌ایم، اضافه کرد: برای اقامه عدالت و استیفای حقوق مظلومان، روش و منش آنها الگو قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.