سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آب زاینده رود به نام شرب به کام صنعت

در چند سال گذشته به بهانه استفاده آب شرب استان های همجوار از آب زاینده رود برداشت داشته اند ولی در عمل این گونه نبوده و این میزان آب برداشته شده در صنعت به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در چند سال گذشته به بهانه استفاده آب شرب استان های همجوار از آب زاینده رود برداشت داشته اند ولی در عمل این گونه نبوده و این میزان اب برداشته شده در صنعت به کار گرفته شده است.

مجید منصوری ادامه داد: اگر بودجه کافی اختصاص پیدا نکند عملا آبی از پشت سد به سمت تونل شماره 3 نخواهیم داشت که به زاینده رود سرازیر شود و این 200 ملیون متر مکعب آب می تواند برای شرب و کشاورزی تخصیص پیداکند و مشکلات کشاورزان شرق را حل کرده و موجب احیای تالاب گاوخونی شود.

وی افزود: در دنیا صنایع فولاد را در کنار دریا بنا می کنند تا از آب بی پایان دریا ها بهره مند شوند اما متاسفانه در کشور ما این مهم صورت نگرفته و همچنان در استان های یزد و کرمان اصرار بر توسعه صنعت فولاد دارند که این اصلا به صلاح نخواهد بود.

نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید به سمت سویی برویم که صنایع با مصرف بالای آب در کنار دریاها ساخته شوند تا بتوانیم در مناطق کم اب مدیریت بهتر و منسجمی از اب داشته باشیم. 

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.