سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

رشد صادرات در گرو شناخت عوامل موثر بر صادرات غیر نفتی

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شناخت و میزان تاثیرگذاری عوامل موثر بر صادرات غیر نفتی می‌تواند به رشد صادرات کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛  علیرضا آقا بالایی افزود: رشد صادرات بدون تعریف درست و دقیقی از بازار و مخاطبان در بازار و سرمایه گذاری درست روی صنایع دارای مزیت رقابتی، رشدی فریبنده و گمراه کننده است.

وی تصریح کرد: صادرات غیر نفتی بخصوص کالاهای صنعتی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه جوان ایران را بهبود ‌بخشیده و سبب کسب درآمدهای ارزی برای تامین نیازهای وارداتی در کشور می‌شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: صادرات حاصل مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی از جمله واردات و تولید در کشور است، بنابراین رشد صادرات نتیجه استراتژی‌ها و برنامه های توسعه کشور، استراتژی‌ها و برنامه‌ها درسطح بنگاه‌ها، شرایط حاکم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و به طور خلاصه چگونگی مدیریت واردات، تولید و صادرات در سطح کلان و خُرد است.

وی افزود: توجه به صادرات غیرنفتی و اقدامات مؤثر در جهت بهبود آن نیازمند ایجاد محیط رقابتی برای پیشبرد آن است. تولید کالاها و خدمات در صورتی رقابتی خواهند بود که در مقایسه با کالاها و خدمات مشابه در کشورهای دیگر ارزانتر و با کیفیت بالاتر تولید شوند.

آقابالایی تاکید کرد: رشد و توسعه پایدار صادرات غیرنفتی زمانی معنا و مفهوم واقعی پیدا می‌کند که بدانیم در چه صنایعی و روی چه محصولاتی سرمایه گذاری کنیم که در سطح جهانی بازار پذیر، مشتری پسند و رقابتی باشند.
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.