سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

اوتیت میانی از بیماریهای شایع گوش در کودکان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:اوتیت میانی از بیماریهای شایع گوش در کودکان است که به دلیل نداشتن علائم خاص ممکن است دیر تشخیص داده شود.

دکتر فاطمه میراشرفی متخصص گوش حلق و بینی و جراحی سرو گردن باگرایش کودکان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  اوتیت میانی با افیوژن (OME ) یکی از بیماریهای شایع گوش در بین کودکان است گفت : با توجه به اینکه علائم عفونت حاد از جمله تب ، التهاب واضح یا پارگی پرده صماخ و یا درد گوش دراین بیماران دیده نمی شود، ممکن است تشخیص با تاخیر صورت پدیرد .

وی با اشاره به اینکه این بیماری با گذشت زمان می تواند منجر به اختلال در فشار گوش میانی شده و بیمار را مستعد به عفونتهای گوش میانی نماید ادامه داد : در نهایت اختلال ساختاری پرده صماخ از جمله رتراکشن پرده و یا اتیت ادهزیو و بین کلستاتوم ایجاد شود که عوارض آن اختلال در شنوایی ، یادگیری  و تکلم می باشد .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد : با توجه به موارد گفته شده تشخیص به موقع و درمان این بیماری خاموش از اهمیت بسیاری برخوردار است .

وی در پایان با بیان اینکه طی سالهای اخیر با افزایش دانسته های ما در مورد پاتوفیزیولوژی بیماری و سیر آن و نیز بر اساس مطالعات  RCT و متا آنالیزهای انجام شده ، شاهد تغییرات چشمگیری در اندیکاسیون شروع درمان و نیز نوع درمان هستیم خاطرنشان کرد : آشنایی همکاران با گایدلاینهای ارائه شده توسط کمیته های فعال بیماریهای گوش ، حلق و بینی کودکان  AAFP  و  AAPO  ضروری به نظر می رسد .



انتهای پیام/




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.