سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقیقات نشان می‌دهند؛

افزایش قابل ملاحظه مقاومت‌های میکروبی در بیماری حصبه

تحقیقات اخیر نشان می دهند که موارد مقاومت میکروب‌ها در برابر آنتی بیوتیک ها در بیماری‌حصبه یا تیفوئید افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته و موجب خطرناک شدن این بیماری به ویژه در کودکان شده است.

زین‌العابدین هروی متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: تب روده یا تیفوئید یا همان حصبه از بیماری‌های مهم و خطرناکی است که به طور عمده از طریق آب و غذای آلوده منتقل می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات زیادی که حصبه در سالهای اخیر برای افراد جوامع مختلف و سیستم‌های بهداشتی و درمانی به وجود آورده است، تاکید کرد: تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که موارد مقاومت میکروب‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها در بیماری حصبه یا تیفوئید افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته و موجب خطرناک شدن این بیماری در کودکان شده است. 

هروی گفت: در برخی از کشورها حصبه یکی از عوامل اصلی مرگ و میر کودکان به ویژه کودکان کمتر از 5 سال محسوب می‌شود. 

وی یادآور شد: این بیماری علاوه بر مرگ و میر بالا و عوارض جسمی زیاد، خسارت‌های مالی سنگینی را نیز موجب می‌شود. 

هروی خاطر نشان کرد: میکروب‌های عامل بیماری حصبه و میکروب های مشابه، از طریق آب و مواد غذایی انتقال می‌یابند و در افراد مختلف به ویژه کودکان موجب ایجاد اسهال‌های شدید و بیماری‌های عفونی خطرناکی می‌شوند. 

وی گفت:انتقال میکروب در بیماری حصبه از یک فرد به فرد نیز صورت می‌گیرد که این موضوع نیز می‌تواند موجب گسترش شیوع حصبه شود. 

هروی افزود: در صورت افزایش موارد حصبه در یک جامعه، خطر افزایش مقاومت میکروب‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها نیز بیشتر می‌شود که این موضوع می تواند بسیار مشکل ساز و حتی خطرناک شود. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: حصبه ، میکروب ، مرگ ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.