باورهای نادرست موجب سوء تغذیه در مبتلایان به حصبه می‌شود

باورهای نادرست در بین مردم و حتی برخی از افراد متخصص، موجب بروز سوء تغذیه در مبتلا به حصبه، تشدید این بیماری‌ها و حتی مرگ این افراد می‌شود.

محمدمهدی رادفر، متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: حصبه یا تیفوئید یکی از بیماری‌های شایع و نسبتا خطرناکی است که به وسیله آب و حتی مواد غذایی منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه حصبه معمولا از یک بیمار به بیمار یا فرد سالم دیگر انتقال می‌یابد،‌ تصریح کرد: این اتفاق به طور عمده ناشی از عدم رعایت اصول بهداشتی به ویژه در سطح فردی است.

رادفر با اشاره به باورهای نادرست در خصوص حصبه، تاکید کرد: باورهای نادرست در بین مردم و حتی برخی از افراد متخصص، موجب بروز سوء تغذیه در مبتلایان به حصبه، تشدید این بیماری‌ها و حتی مرگ این افراد می‌شود.

وی یاد آور شد: در واقع تصورات نادرست در بین مردم و حتی برخی از پزشکان و پرستاران موجب می‌شود که فرد مبتلا به حصبه از خوردن غذا منع شده و مستعد ابتلا به سوء تغذیه شود.

رادفر گفت: از جمله این باورهای نادرست این است که بسیاری می‌گویند که فرد مبتلا نباید نان و برخی از غلات و حبوبات را بخورد، چرا که ممکن است بیماریش تشدید شود که البته این طرز فکر اصلا مبنای علمی و تجربی ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار