سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشی نوین در تحویل محموله‌های پستی با استفاده از گوشی هوشمند + تصاویر

محققان هواپیمای بدون سرنشینی ساخته‌اند که می‌تواند با استفاده از اینترنت نسل سوم محموله‌هایی را که با آن سپرده می‌شود را به مشتریان تحویل نماید.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محققان هواپیمای بدون سرنشینی طراحی کرده‌اند که گفته می‌شود می‌تواند به منظور دریافت و فرستادن بسته های کوچک پستی مورد استفاده قرار گیرد.

بنا بر این گزارش هواپیمای بدون سرنشین Flytrex مجهز به اینترنت نسل سوم (3g) است که می تواند با استفاده از برنامه کاربردی که روی گوشی همراه هوشمند نصب می‌شود به پرواز در آمده و بار کوچکی را که در یک جعبه قرار می‌گیرد را از فرستنده به گیرنده انتقال دهد.

این برای اولین بار است که شرکت مربوطه اعلام می کند که هفته گذشته توانسته است هواپیمای بدون سرنشین خود را که بر روی یک تخته ماژول نصب شده است با استفاده از سیستم ارتباطی اینترنت به پرواز درآورد.


 پرواز این پهباد با استفاده از امواج UAV ردیابی می شود و قابل هدایت است. همچنین پایگاه لازم برای هدایت آن اینترنت است و در حالی که هواپیما در حال پرواز است هم به وسیله اینترنت قابل ردیابی است.

کاربران با استفاده از یک گوشی هوشمند همراه می توانند با نصب برنامه مربوطه و از طریق اینترنت هواپیمای خود را هدایت کنند. از لحاظ نظری همچنان که این پهباد با استفاده از اینترنت در حال هدایت است به وسیله دو باتری دو هسته‌ای که می تواند حدود 35 دقیقه پرواز کند محدودیت پرواز دارد.

این پهباد با استفاده از یک انتقال دهنده RC و یک سیستم فرستنده GSM و با اتصال GOPRO آماده است پرواز خود نشان دهد و یکی از مزایای این پهباد این است که می تواند به صورت خودکار از مسیر هوایی که ماموریت خود را انجام داده است به مکان اولیه بازگردد.

این پهباد به وسیله چهار موتور که در چهار طرف آن واقع شده است به همراه دو باند سفارشی می تواند بسته مورد نیاز خود را تحویل دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.