سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال صدور قطع‌نامه مدت‌دار شورای امنیت درباره لغو تحریم‌های ایران

در صورت پایبندی ایران به تعهداتش قطع‌نامه‌ دارای محدودیت زمانی شورای امنیت درباره لغو تحریم‌ها صادر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ شورای امنیت قطع‌نامه‌ای‌ مدت‌دار درباره لغو تحریم‌های ایران در صورت پایبندی کشورمان به تعهداتش صادر می‌کند. یک مقام آگاه ایرانی در مذاکرات هسته‌ای وین اعلام کرد: یکی از محورهای گفتگوی ایران و 5+1 صدور یک قطع‌نامه مدت‌دار درباره لغو تحریم‌های ایران است. این مقام ایرانی گفت: این موضوع همواره یکی از گزینه‌های روی میز مذاکرات بود. او اضافه کرد تا زمانی که تکلیف همه چیز مشخص نشود هیچ تصمیمی گرفته نمی‌شود.

این مقام ایرانی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ توافق جامعی درباره قطع‌نامه شورای امنیت و نحوه لغو تحریم‌ها صورت نگرفته است. همه چیز در توافق نهایی مشخص خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل چند قطعنامه با موضوع تحریم‌های اقتصادی ایران به بهانه تلاش کشورمان برای دسترسی به سلاح هسته‌ای وضع کرده است. ایران همیشه این اتهامات را رد کرد و درباره صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران به جوامع بین‌الملل اطمینان داده است.

در ماه آوریل (فروردین 94) ایران و گروه 5+1 شامل کشورهای روسیه، فرانسه، چین، آمریکا، انگلیس و آلمان تفاهم‌نامه‌ای را در لوزان امضا کردند. به موجب این تفاهم‌نامه  در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و کاهش سانتریفیوژها، تحریم‌ها علیه ایران برداشته خواهد شد. مهلت رسیدن به توافق نهایی 30 ژوئن (9 تیر) بود که برای یک هفته دیگر تمدید شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.