سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از هر شش مرد، یک نفر در معرض سرطان پروستات قرار دارد

به طور متوسط از هر شش مرد، یک نفر در معرض سرطان پروستات قرار دارد و اغلب افرادی که در معرض این بیماری هستند، در خانواده و خویشاوندان درجه یک آنها سابقه ابتلا به سرطلان پروستات وجود داشته است.

لطف الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: غده پروستات اطراف دهانه مثانه و مجاری ادرار را احاطه کرده است و یکی از سه غده لازم برای تولید مثل درمردان است.

وی با بیان اینکه سلول‌های غده پروستات ممکن است به طور غیر طبیعی و غیر قابل کنترل تکثیر شده و رشد کنند، تصریح کرد: سرطان پروستات  از سلولهای غده پروستات شروع به تکثیر کرده و ممکن است به سایر قسمت‌های بدن شامل مثانه، روده بزرگ، راست روده و استخوان گسترش یابد.

محرابی تاکید کرد: به طور متوسط از هر شش مرد، یک نفر در معرض سرطان پروستات قرار دارد و اغلب افرادی که در معرض این بیماری هستند، در خانواده و خویشاوندان درجه یک آنها، سابقه ابتلا به سرطان پروستات وجود داشته است.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه نمی‌توان علت کاملا دقیق سرطان پروستات را بیان کرد، اما می‌توان به عواملی نظیر افزایش سن، عوامل ژنتیکی، عوامل وراثتی و حتی عوامل غذایی در افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات اشاره کرد.

محرابی افزود: علاوه بر سرطان پروستات، سرطان مثانه نیز شیوع گسترده‌ای در بین افراد جامعه داشته و عوامل ژنتیکی، وراثتی و تغذیه‌ای نیز در بروز آن نقش دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر موارد فوق، استعمال دخانیات به ویژه سیگار و تماس با برخی از مواد شیمیایی و صنعتی نیز نقش بسیار مهمی در افزایش خطر سرطان مثانه دارد.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.