سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق شواهد موجود؛

اغلب موارد تب روماتیسمی مربوط به کودکان است

بر طبق شواهد موجود اغلب موارد تب روماتیسمی مربوط به کودکان به ویژه افراد 5 تا 15 ساله بوده و شیوع این بیماری در کودکان کمتر از 5 سال نیز قابل ملاحظه است.

فرهاد خواجه‌ئیان متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: تب روماتیسمی یک نوع بیماری حاد مفاصلی است که عفونت نقش اصلی در بروز آن ایجاد می‌کند و در واقع بیماری از یک نوع میکروب ناشی می‌شود.

وی با بیان این که تب روماتیسمی در تمام گروه‌های سنی و در هر دو جنس شیوع دارد، تأکید کرد: بر طبق شواهد موجود اغلب موارد تب روماتیسمی مربوطه به کودکان به ویژه افراد 5 تا 15 ساله بوده و شیوع این بیماری در کودکان کمتر از 5 سال نیز قابل ملاحظه است.

خواجه‌ئیان گفت: برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که در برخی از مناطق و جوامع، شیوع تب روماتیسمی در کودکان 2 تا 3 برابر دیگر سنین است و در برخی از آمارها این میزان بیشتر نیز هست.

وی یادآور شد: احتمال ابتلا به تب روماتیسمی با افزایش سن کمتر می‌شود و در افراد میانسال و سالمند میزان شیوع این بیماری به کمترین میزان می‌رسد.

خواجه‌ئیان افزود: تب روماتیسمی همان طوری که از اسمش پیداست با تب همراه بوده و به طور ناگهانی به تورم زانوها یا مچ پا می‌انجامد و تورم از یک مفصل به مفصل دیگر منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اغلب مبتلایان به تب روماتیسمی کمتر از 20 سال دارند، لذا این بیماری در سنین کودکی و ابتدای جوانی باید بیشتر جدی گرفته شود و به ویژه گلودردهای مختلف به خصوص گلودردهایی که عامل میکروبی دارند، باید به موقع درمان شوند.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.