سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قمی:

اقدام میران هشدرای برای فدراسیون جودو است

سرمربی تیم ملی جودو کارگران کشور گفت: اقدام محمود میران برای بازگشت به عرصه قهرمانی هشداری برای فدراسیون جودو است و شاید آن‌ها را به فکر ببرد.

سعید قمی سرمربی تیم ملی جودو کارگران کشور در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مسابقات کارگران جهان‌ از سطح بالایی برخوردار بود ما هم با تیم کامل اعزام شدیم وهمانطور که قول داده‌ بودم تمامی نفرات تیم از جامعه کارگری بودند پس از پایان مسابقات فدراسیون جودو ایتالیا به خاطر عملکرد خوب از ما دعوت کرد تا جهت برپایی اردویی مشترک در تابستان با تیم ملی کشورشان به ایتالیا سفر کنیم.

 این اولین کاپ قهرمانی بود که جودو کارگران کسب کرد و با توجه به روحیه ولایت مداری که در تیم وجود داشت بچه‌ها این کاپ را به همراه مدال‌هایی که بدست آورده بودند به مقام معظم رهبری تقدیم کردند .

وی در ادامه افزود: مسابقات المپیک کارگری هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که دوره بعدی دو سال آینده در کشور لیتوانی برگزار می‌شود و ما نیز از الان برنامه ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم این عنوان قهرمانی را تکرار کنیم .

قمی در خصوص بازگشت محمد رضا میران به عرصه قهرمانی اظهار داشت: میران یکی از استثناهای ورزش ایران بود که دارای چند دوره بازوبند پهلوانی، قهرمانی در کشتی و جودو، سرمربیگری تیم ملی کشتی آلیش و جودو است و او از مفاخر جودو ایران است و نباید خدشه‌ای به اعتبار او وارد شود چون او از نظر اخلاق هم پهلوان است میران باید با فکر و سنجیده وارد میدان شود و فدراسیون هم باید از لحاظ فنی و فکری به او کمک کند و با مشاوره دادن به او اجازه ندهد اعتبار او از بین برود ولی در کل امیدوارم هر تصمیمی که می‌گیرد موفق باشد.

رئیس انجمن جودو کارگران کشور افزود: حرکت میران هشداری برای فدراسیون است که نشان می‌دهد جودو در سنگین وزن دچار خلاء‌ شده و فدراسیون باید بیشتر دراین خصوص تفکر کند که چرا میران با این سن و سال قصد دارد به عرصه قهرمانی برگردد و شاید میران بااین حرکت خود، فدراسیون را به فکر ببرد.

وی در خصوص رامین صفویه افزود: امثال صفویه که مدال کسب می‌کند و رها میشوند زیاد هستند و وظیفه فدراسیون به عنوان متولی این است که آنها را رها نکنند و بلکه این دسته از قهرمانان را حفظ کند و به پرورش آنها فکر کند تا این جوان مجبور نشود مصاحبه کند واین حواشی را برای فدراسیون به وجود آورد.

البته این جا کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم باید کمک کنند چطور این نوجوان وقتی مدال می‌گیرد آنها سر و صدا می‌کنند و با او عکس می‌گیرند ولی وقتی مدتی از مدال گرفتن وی می‌گذرد یکباره رها می‌شود. ورزش قهرمانی هزینه دارد و اگر ورزش کشور به مدال آوری این نوجوانان و جوانان نیاز دارد باید هزینه کند و از امثال صفویه حمایت کند امیدوارم مشکلات وی حل شود و به ورزش قهرمانی بپردازد.

قمی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از قهرمانی جهان در ایتالیا کسی به شما تبریک گفت و یا به سراغتان آمدند یا خیر تصریح کرد: تنها کسی که از خانواده جودو تماس گرفت و تبریک گفت داود بلوطی رئیس هیئت جودو استان تهران بود که باعث دلگرمی ما شد. فدراسیون جودو که ظاهرا سرشان خیلی شلوغ است و حتی جواب تلفن ما را هم نمی‌دهند چه برسد به پیام تبریک! البته قرار بود فکس ارسال کنند و به ما تبریک بگویند که آن را هم ارسال نکردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در ایتالیا بالا ببریم و با کسب عنوان قهرمانی جواب زحمت‌های فدراسیون کارگری را بدهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.