سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این بیماری می‌تواند باعث از دست دادن بینایی شود

بیماری بهجت با درگیر کردن عروق چشم می‌تواند موجب افت شدید بینایی، آسیب چشم‌ها و در نهایت از دست دادن کامل بینایی فرد مبتلا شود.

احسان‌ الله‌یاری متخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری بهجت نوعی بیماری است که موجب درگیر شدن مفاصل بدن شده و علائم آن علاوه بر مفاصل، بر روی دهان، چشم‌ها و برخی دیگر از اندام‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: در بیماری‌ بهجت، بیماران با آفت‌ دهان به صورت دردناک و قرمز که به تدریج خاکستری رنگ می‌شود مواجه می‌شوند و این عارضه پس از چند روز برطرف می‌شود.

الله‌یاری با بیان اینکه فرد مبتلا به بیماری بهجت ناگهان دچار تاری دید می‌شود، اظهار داشت: در این گونه موارد قسمت‌ قدامی چشم ملتهب می‌شود و باید برای پیشگیری از درگیر شدن قسمت‌های دیگر چشم درمان به موقع صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بیماری بهجت با درگیر کردن عروق چشم می‌تواند موجب افت شدید بینایی، آسیب چشم‌ها و در نهایت از دست دادن کامل بینایی فرد مبتلا شود.

الله‌یاری خاطرنشان کرد: البته اگر عروق انتهایی چشم هم درگیر شده باشند، می‌تواند با روش‌هایی نظیر شیمی درمانی بیماری و علائم آن را تا حد بسیار زیادی کنترل کرد.

وی با بیان اینکه اغلب عوارض بیماری بهجت قابل کنترل است، اظهار داشت: به دلیل اینکه عوارض چشمی این بیماری بسیار قابل ملاحظه‌تر و جدی‌تر است، به همین دلیل فرد مبتلا به بیماری بهجت باید بیشتر مراقب عوارض چشمی به ویژه کاهش بینایی باشد.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.