سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماده انعطاف پذیر نوین برای ساخت وسایل الکترونیک + عکس

محققان توانسته‌اند با استفاده از گرافن انعطاف پذیر دریچه نویی را در ساخت وسایل الکتورنیک به روی خود باز کنند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گرافن جدیدترین ماده پیشرفته برای دانشمندان و مهندسانی است که به دنبال ساخت وسایل الکترونیک مدرن هستند.


در ساخت لامپ‌های فوق العاده کم مصرف (هم کوچک و هم بزرگ) گرفته تا سلول‌های خورشیدی بسیار کارآمد، گرافن انعطاف پذیرترین و حتی به طرز شگفت آوری ماد‌ه‌ی چند منظوره‌ای است که مورد نیاز می‌باشد.

در تمام این موارد، گرافن در شکل طبیعی خود اندازه‌ای به کوچکی اتم و صفحه‌ای تخت دارد که برای ساخت وسایلی به کار می رود که نقش پشتیبان و ساختاری حمایتی را برای سایر وسایل الکترونیک دارند. و این نقش به این دلیل است که این ماده فاقد شکل جامد است نمی تواند خود را بازساخت کند.

اما اکنون محققان دانشگاه الینویز در Urbana-Champaign با استفاده از گرافن وسایل سه بعدی را ساخته اند که امکان دارد بتواند یک دریچه نوآوری نوینی را به عنوان یک طیف وسیعی در ساخت وسایل الکترونیک در پیش روی صنعت باز کند.

برای ساختن وسایل سه بعدی با استفاده از گرافن، محققان نیاز دارند بدانند رویکردی که در پیش گرفته اند در حفظ تمامیت ساختاری مواد در مدت زمانی که مواد تغییر شکل پیدا می‌کنند از کارآیی لازم برخوردار است.

محققان با استفاده از گرافنی که به شکل یک نوار فیلم است و در مواد حلالی خیس شده است که آن را نرم و قابل انعطاف می سازد و بعد از این واکنش مواد حلال آن تبخیر می شوند، در پشت وسایل الکترونیکی قرار گرفته و برای ساخت وسایل دیگر به کار می رود. این گرافن محققان را قادر به تولید طیف وسیعی از ساخت اشکال پیچیده می‌کند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.