سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

خريد و مصرف كالای داخلی، اقتصاد مقاومتی را تحقق می‌بخشد

استاندار چهارمحال و بختياری گفت: خريد و مصرف كالای داخلی، اقتصاد مقاومتی را تحقق و توليد داخلی را رونق می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، قاسم سلیمانی در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در شهرکرد با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبری و دولت بر استفاده از توليدات داخلی، گفت: خريد و مصرف كالاهای توليد داخل باید در اولويت دستگاه‌های اجرايی دولتی و مردم قرار گيرد.

وی تأکید کرد: هيچكدام از دستگاه‌های اجرايی دولتی در چهارمحال و بختیاری، حق خريد كالای خارجی را ندارند.

سليمانی با بیان اینکه دستيابي به افق‌هاي اقتصاد مقاومتي، در كنار توليد ملي و توجه به كار و سرمايه ايراني جان مي‌گيرد، تصريح كرد: خريد و مصرف كالای تولید داخل، اقتصاد مقاومتی را تحقق و با حمایت از توليد داخلی، آن را رونق می‌بخشد.

استاندار چهارمحال و بختياری افزود: اقتصادي پويا و زنده خواهد بود، كه با بهره گیری از خلاقيت و نوآوري، كارآفريني و توليد، از وابستگي به اقتصاد نفتي رهايي يابد.

سليماني، نقش مهم دو عامل بانك‌ها و دستگاه‌های حاكميتی در توليد را یادآور شد و گفت: مديران بانكي و مديران اجرایی بايد وضع موجود را با نگاه گره گشايي از توليد متحول و زمينه دستيابي به رشد اقتصادي را فراهم كنند.

وي اظهار كرد: دستگاه‌هاي اجرايي صادر كننده مجوزهاي زيرساختي براي بخش توليد هم بايد در راستاي توسعه توليد، قوي‌تر عمل كنند.

در همایش روز ملی صنعت و معدن با عنوان «بزرگداشت و تجلیل از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان عرصه صنعت و معدن استان چهارمحال و بختیاری»، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، استاندار، جمعی از مسئولین و مدیران استانی و کارشناسان، صنعتگران، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران محلی حضور داشتند.

در این همایش، از هفت واحد و طرح برتر و فعال صنعت و معدن در استان چهارمحال و بختیاری در یکسال گذشته تجلیل شد.

دهم تیرماه به عنوان روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.