سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

32 هزار فرصت شغلی در واحد های تولیدی خراسان رضوی نیازمند اعتبار لازم

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت :32 هزار فرصت شغلی در در واحد های تولیدی در خراسان رضوی نیازمند به 7 هزار و 64 میلیارد تومان اعتبار است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار مشهد، فیروز ابراهیمی امروز در جمع اصحاب رسانه افزود :این اعتبار برای تکمیل هزارو 341 طرح تولیدی است که با بهره برداری از این طرح ها 32 هزار فرصت شغلی ایجاد می شود

وی با بیان اینکه خراسان رضوی هم اکنون با 5 هزار و 747 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 11 میلیارد تومان مقام سوم کشور را دارد گفت : خراسان رضوی با میانگین 33 نفر دراشتغال واحدهای صنعت و معدن رتبه سوم کشوری را دارد.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: این استان در رشته های عمده صنعتی از جمله کاشی، سرامیک و مواد غذایی بیشترین افزایش را در تولید داشته است.

ابراهیمی با بیان اینکه 90 ماده معدنی موجود در کشور در خراسان رضوی است گفت :ما در بخش معدن 695 پروانه بهره برداری صادر کردیم که 10 هزار اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان اینکه به حوزه صنعت یارانه تعلق نگرفته، خاطر نشان کرد: اگر 8 میلیارد مقرری که برای بیمه بیکاری در نظر گرفته شده، در فضای کسب وکار مورد استفاده قرار می گرفت، برخی مشکلات این حوزه تسهیل می شد.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از هزار میلیارد تومان مصوبه ای که داشتیم، 100 میلیارد تومان آن پرداخت شد که در پیشرفت حوزه تولید کمک بزرگی کرد.

وی با اشاره به معوقات بانکی موجود در استان گفت: کل معوقه موجود دراستان 1000 میلیارد تومان بوده که در آذرماه گذشته مازاد منابع بانکی بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان بود که توزیع نشده بود، علیرغم اینکه منابع تولیدی به این اعتبار نیاز داشته اند.

ابراهیمی نسبت منابع به مصرف را 60 درصد عنوان کرد و افزود: عملکرد نظام بانکی در حوزه تولید، عملکرد مناسبی نبوده است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.