سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری ؛

کم آبی حدود 5هزارهکتار ازشاليزاري آمل را تهدید می کند

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل گفت: تاکنون حدود 70 هکتار از شالیزارهای شهرستان آمل به علت مشکلات کم آبی خشک شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ، سیدمرتضی امینی افزود: شالیزارهای خشک شده در 8 روستای "وسطي کلا ، آهنگر کلا و مزرس" بخش دشت سر و روستاهای " مرمردشت اسکومحله ، کاسمده ، اسپند ، خشکرود و تليران" واقع شده که سطح آنها به بیش از 70 هکتار می رسد.

وی افزود: متاسفانه در دو ماه اخیر کاهش شدید بارش باران در مشکل کم آبی شالیزارهای شهرستان به طور جدی تاثیر زیادی داشته و باعث خشک شدن ودرمعرض تهدید قرار دادن شالیزارهای این شهرستان شده است.

مدیرجهادکشاورزی آمل ادامه داد: متاسفانه 30 هکتار از شالیزارهای آمل به دلیل کم آبی نشاء برنج نشد.

امینی درعین حال به پایان عمليات نشاي برنج در حدود 37هزارهکتار از شالیزارهای شهرستان آمل اشاره کرد وادامه داد: امسال بیش از شش هزار و200هکتار از شالیزارهای آمل مکانيزه کشت شد که برابر سهمیه ابلاغی به این شهرستان حدود 98 درصد آن عملي شد.

وی اضافه کرد: امسال بمنظور توسه کشت ارقام پر محصول برنج بيش از 37 هزار کيلوگرم بذر ارقام پر محصول شامل" شيرودي، ندا و فجر" بين کشاورزان توزيع شده است.

مدیرجهادکشاورزی آمل درعین حال یادآورشد: امسال در سطح 5 هزار و 704 هکتار از شاليزارهاي آمل دربرابر حوادث طبیعی بيمه محصولات شدند که مقداری از نگرانی های کشاورزان را کاهش خواهد داد.

سالانه حدود 200هزارتن برنج از کشت اول ودوم در شالیزارهای شهرستان آمل تولید و این شهرستان برنج مورد نیاز حدود 5میلیون نفر را تامین می کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: جهاد ، شهرستان ، شالیزاری ، خشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.