سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رائفی‌پور:

فصل شیدایی از تصاویر زنده و تصویرسازی‌های جذاب بهره می‌برد

یک پژوهشگر مهدویت گفت: «فصل شیدایی» از تصاویر زنده و واقعی تا تصویرسازی‌های جذاب بهره می‌گیرد و به همین دلیل نقش مهمی در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی دارد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نمایش «فصل شیدایی»؛ علی‌اكبر رائفی‌پور، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل آخرالزمانی، پس از تماشای نمایش «فصل شیدایی» در تهران اظهار داشت: در علوم روان‌شناسی، رسانه و ارتباطات، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند كه تأثیر تصویر در انتقال محتوا، بیش از هر موضوع دیگری است و روان‌شناسان معتقدند كه 60 درصد یادگیری از طریق تصویر است.

وی در ادامه با بیان این كه نمایش تصویری «فصل شیدایی» عظیم‌تر از هر تصویر یك صفحه‌ای دیگر است، گفت: فصل شیدایی از بسیاری تصاویر تأثیرگذار اعم از تصاویر زنده و واقعی تا تصویرسازی‌های كامپیوتری بهره می‌گیرد و به همین دلیل اثر زیادی در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی دارد.

رائفی‌پور ادامه داد: البته برای این كار زحمات زیادی كشیده شده است و فصل شیدایی نمایشی نیست كه بتوان در یك هفته و حتی یك ماه آن را به اجرا رساند و قطعاً حاصل ماه‌ها تلاش و كار افراد بسیاری است.

این كارشناس مهدویت در پایان سخنان خود ضمن دعوت از عموم مردم تهران برای تماشای فصل شیدایی، روایت فصل شیدایی از مظلومیت حضرت زهرا (س)، كربلا و ظهور حضرت مهدی (عج) را از خاص‌ترین بخش‌های این نمایش معرفی كرد.

فصل شیدایی به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، کاری از مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) است که با حمایت سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج و مشارکت ناحیه مقاومت بسیج جماران اجرا می‌شود. اجرای این نمایش بزرگ و چند رسانه‌ای با استفاده از تکنیک‌های منحصر به فرد نور، صدا، دکور و جلوه‌های ویژه در شب‌های ماه مبارک رمضان به جز شب‌های قدر ادامه دارد. این نمایش، همه شب پس از افطار در تهران، كیلومتر 2 جاده لشگرك اجرا می‌شود. علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند با ارسال عدد 1 به سامانه پیامكی 3000419 روند ثبت‌نام و حضور در نمایش را پیگیری كنند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.