سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

نزاع،سرقت،مواد مخدر مهمترین جرائم و آسیب های اجتماعی در خراسان شمالی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان گفت: نزاع،سرقت ، مواد مخدر و طلاق از مهمترین جرائم و آسیب های اجتماعی در استان است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بجنورد،محجوب در نشست هم اندیشی پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی که با حضور مدیرکل و معاونان صداو سیمای خراسان شمالی برگزار شد ، خاطر نشان کرد:بهترین راه کار برای کاهش آسیب های اجتماعی افزایش آگاهی های عمومی از مسائل حقوقی است.

وی گفت: حدود 12 هزار ازداوج در سال 93 به ثبت رسیده که در مقابل نیز1700 مورد طلاق هم به ثبت رسیده که این آمار نگران کننده است.

محجوب با تشریح علل افزایش برخی جرائم در استان در مقایسه با سایر استان های کشور افزود:مشارکت مردم و رسانه ها بویژه رسانه استانی در برنامه های پیشگیرانه تأثیر زیادی در کاهش جرائم دارد.

معاون اجتماعی دادگستری استان همچنین درباره نقش روزه و باورهای دینی در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان نه تنها در خراسان شمالی بلکه در سطح کشور آمار جرائم بسیار پائین آمده و اختلافات مردم بشدت کاهش پیدا می کند .

وی اظهار داشت: در این ماه مردم به سمت دین داری ، تقوی و اخلاق دین مدارانه هدایت می شوند و از ناهنجاریها دوری میکنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان نیز در این نشست با اشاره به رویکرد شبکه اترک در افزایش آگاهی های جامعه به ویژه در حوزه مسائل حقوقی و آسیب های اجتماعی گفت:یکی از اقدامات صدا و سیمای استان بهره گیری از ابزار هنر،زبان و گویش های محلی در تولید برنامه های اجتماعی و فرهنگی بوده است که تأثیر بسزایی در انتقال پیام از رسانه به مخاطبان داشته است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.