سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجتهد: جانشین ولیعهد عربستان برای برکناری ولیعهد تلاش می‌کند

فعال اینترنتی افشا کننده وقایع پشت پرده خاندان آل‌سعود اعلام کرد پسر پادشاه عربستان به دنبال گرفتن جای ولیعهد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس‌تی‌وی، یک فعال عربستانی به نام "مجتهد" اعلام کرد "محمد بن سلمان،" پسر پادشاه عربستان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این کشور، به دنبال گرفتن جای "محمد بن نایف،" ولیعهد عربستان، است.

مجتهد در پیامی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: محمد بن سلمان اخیراً سفرهایی به روسیه و فرانسه داشته و مقدمات سفر به آلمان، انگلیس، چین و احتمالاً اسپانیا را فراهم می کند تا نشان دهد که وی نماینده پادشاه عربستان است نه محمد بن نایف.

گزارش ها حاکی است بن سلمان با صدور 2 فرمان، از اختیاراتی ویژه برخوردار شده و امتیازاتی به دست آورده است.

بر اساس این فرمان ها، همه شاهزادگان و حاکمان مناطق در عربستان اجازه گرفتن هیچ تصمیمی را بدون مشورت با پادشاه عربستان ندارند. این فرمانها حتی اختیارات ولیعهد را نیز سلب کرده است.

مجتهد  افزود: بن سلمان با استفاده از موقعیت پدرش توانسته به راحتی بن نایف را کنار بگذارد که احتمال تلاش بن سلمان برای برکناری بن نایف و رسیدن به جایگاه ولیعهدی را در موقعیت کنونی یا در آینده تقویت می کند.

مجتهد نوشته است: "محمد بن نایف با وجود زیرکی و پلیدی‌اش، در مقابل قدرت گیری بن سلمان، کاملاً دست بسته است؛ و با وجود اینکه تقریباً اطمینان دارد که از منصبش برکنار می شود، به دلیل اینکه همچون اسیری در قبضه بن سلمان است، قادر به انجام هیچ اقدامی نیست."

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.