سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

اعلام فراخوان پنجمین جشنواره سراسری دف نوازی درسنندج

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: پنجمین جشنواره سراسری دف‌نوازی «دف نوای رحمت» دراین استان برگزارمی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سنندج؛ امین مرادی گفت: پنجمین جشنواره سراسری دف نوازي «دف نواي رحمت» به منظور ترویج مضامین رفیع اسلامی، انسانی و الگوسازی از طریق تولیدات فاخر، کشف و حمایت از استعدادهای جوان و نوجوان در جهت تولید آثار ارزشی موسیقی، مقابله با تهاجم فرهنگی با تأکید بر خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی، در کردستان برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با نگاه امیدبخش به ایران آینده در چشم انداز 1404 و تأکید بر نقش اثرگذار هنر بر تقویت همدلی و همزبانی ملی و با شعار «معنویت ، اندیشه و هنر» همزمان با عید سعید قربان و به مدت سه روز در شهر سنندج برگزار می‌شود.

مرادی بیان کرد: زمان برگزاری جشنواره یکم تا سوم مهرماه سال جاری می‌باشد و علاقمندان می توانند در دو رده سنی 13 تا 18 سال و 19 سال به بالا در دو بخش تک نوازی (آقایان و خانم‌ها) و گروه نوازی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره برابر مقررات اعلامی ارسال کنند.

وی با اعلام اینکه بخش نوجوان جشنواره فقط در بخش تک‌نوازی برگزار می شود، گفت: برگزاری کارگاه و نشست های تخصصی و سخنرانی با حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی و ویژه برنامه‌های جنبی که همراه با تجلیل از اساتید به نام موسیقی کردستان خواهد بود از دیگر بخش های این جشنواره است.

مرادی شناخت مقامات خانقاهی دف، ریتم‌خوانی و ریتم‌نوازی، در بخش تک نوازی را از دیگر بخش های اصلی مسابقه عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ادامه سخنان خود به شرایط لازم جهت شرکت در بخش تک نوازی اشاره کردوافزود: سن افراد شرکت کننده در رده سنی نوجوان باید تا تاریخ برگزاری جشنواره از محدوده سنی 13 تا 18 سال بیشتر نباشد و در صورت مغایرت، دبیرخانه در هر مرحله مجاز به حذف شرکت کننده از مسابقه خواهد بود.  

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان درپایان گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 31 مردادماه سال‌جاری است و 15 شهریورماه نتایج نهایی راه‌یافتگان اعلام‌ می شود.



انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.