سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی نرگس‌نژاد:

نمایشی با تصویری از شرافت شغل خبرنگاری

در اثر نمایشی «شانه کردن در آیینه شکسته پنجاه پاره در باد» به عنوان نویسنده و کارگردان، در بستر قصه‌ای خانوادگی به اخلاق‌ و شرافت کاری در حوزه خبرنگاری نگاهی داشته‌ام.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی گروه اجرایی، علی نرگس نژاد که به تازگی نمایش «شانه کردن در آیینه شکسته پنجاه پاره در باد» را در نمایش خانه انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه برده است، گفت: در این اثر نمایشی به عنوان نویسنده و کارگردان، در بستر قصه‌ای خانوادگی به اخلاق‌ و شرافت کاری در حوزه خبرنگاری نگاهی داشته‌ام.

نرگس‌نژاد در گفت‌وگویی درباره طراحی‌های این اثر گفت: در این نمایش سه‌گانه‌ای در نظر گرفته شده که به وجه اخلاقی، احساسی و عشقی و کاری مربوط می‌شود که طراحی‌های صحنه آن نیز تابعی از کشمکش‌های درونی آن فرد با وضعیت موجود در هر بخش از اثر است.

این کارگردان افزود: علت اصلی برای نگارش این متن این است که همواره دوست داشتم درباره خبرنگاری و خبرنگاران مطالبی را بخوانم، اما در جریان جستجوی متون در این باره متوجه شدم که مطالب زیادی در این باره نوشته نشده است بنابراین به این فکر افتادم که خود متنی را به نگارش در آورم که در نهایت چیزی شد که روی صحنه، نمایش داده می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: «این نمایش یک مونولوگ است که توسط امیر پوریا اجرا می‌شود و روشنک گرامی و نیره رستگار با صدای خود ما را در این اجرا همراهی می‌کنند.»

نرگس نژاد تاکید کرد: در این اثر خبرنگار در یک موقعیت دراماتیک دچار کمشکش‌های درونی می شود. در حقیقت قصه این نمایش درباره خبرنگاری است که مجبور به سر بریدن یک خروس شده است . وی به دلیل این کار دچار کشمکش‌های درونی می‌شود.

این نویسنده و کارگردان که اجراهای موفقی چون: «خانه سربی»، «جیره بندی پر خروس برای عزاداری» و «وقتی پلنگ خال هایش را پاک می کند» را در کارنامه دارد، درباره مدت زمان اجرای نمایش «شانه کردن در آیینه شکسته پنجاه پاره در باد» نیز گفت: قطعاً این اثر تا پیش از تعطیلات شب‌های قدر هر شب ساعت 21 در نمایش خانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا خواهد شد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.