سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسنی اژه‌ای

دانه درشت‌ها به قوه قضاییه فشار زیادی وارد می کنند

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه فشارهای زیادی را از سوی دانه درشت‌ها متحمل می‌شود.

به گزارش به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه عصر امروز در جمع خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران دستگاه قضایی گفت:  امروز قوه قضاییه برای پاسداشت نظام  در مقابله با کج روی‌ها و برخورد با دانه درشت‌ها تکالیف سنگینی دارد چرا که قوه قضاییه امروز در برخورد با دانه درشت‌ها فشارهای زیادی را متحمل است

اژه‌ای در ادامه با اشاره به  سالگرد شهدای هفتم تیر گفت: ما از ابتدای انقلاب و از زمان آغاز نهضت به خصوص در ماه های آذر، دی و بهمن چه در عرصه های جنگ و چه در مبارزه های در داخل همه شهرها با استکبار داشتیم شهدای زیادی را به انقلاب تقدیم کرده‌ایم.

وی با اشاره به اتفاقات مهم هفتم تیر ماه تاکید کرد: در هفتم تیر شهدای زیادی را از دست دادیم که در رأس آن‌ها شهید بهشتی بود که از دست دادنش باعث شد تا ما از سرمایه ای گران قدر بی بهره بمانیم اما به برکت این خون‌ها که به دست عوامل استکبار ریخته شد دو اتفاق بزرگ در کشور در آن مقطع افتاد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به دو اتفاق مذکور بیان داشت: به برکت این خون‌ها انقلاب ما بیمه شد چرا که در ابتدا انقلاب جریانات مختلفی با نام‌های مختلف و به خصوص برخی از جریانات منحرف با رنگ و لعاب اسلامی و انقلابی توانسته بودند  در زمان نهضت جوان‌های بسیار را با شعارهای خودشان به گروهشان جذب کنند.

اژه‌ای تاکید کرد: برخی با رنگ و لعاب اسلامی در جریانات نهضت و انقلاب نفوذ کرده بودند و تا بسیاری از مراکز حساس پیش رفته بودند.

وی ادامه داد: اتفاقی که در هفتم تیر سال 1360 افتاد نه تنها ماهیت منحرف گروه های منافقین را برملا کرد بلکه بسیاری از گروه های دیگر را که به نام‌های دیگر برای خلق به ظاهر خدمت می‌کردند موقعیتشان را آشکار کردند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: آن چه که در کنار از دست دادن شهیدان و از دست دادن سرمایه های عظیم به دست آمد همواره یکی بر ملا شدن ماهیت گروه های منحرف بود و این اولین ثمره انقلاب بود که اگر نبود این خون‌ها؛ هیچ وقت نمی‌شد چهره گروهک‌ها منحرف را بر ملا کرد.

اژه‌ای در ادامه افزود: خون شهدای هفتم تیر آن چنان وحدتی ایجاد کرد که اثرات خود را در داخل کشور نشان داد و این خون جان دیگری به انقلاب بخشید.

وی در ادامه خطاب به خانواده شهدای حاضر در مراسم گفت: این تنها شهید نبود که نهال نورس انقلاب را با خون خود یاری کرد بلکه بنده بر این ایمانم که پدر و مادر و خواهر و برادر شهید هم در این فضیلت نقش داشتند چرا که بدون شک شهید با همت مادر و پدر نیکو به این مقام رسیده است.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: امروز آن وظیفه بسیار سنگینی که بر دوش خانواده شهدا و ایثارگران است بدون شک پاسداشت و صیانت از راه و هدف شهدا است.

اژه‌ای ادامه داد: مسئولین هم بدون شک در رابطه با پاسداشت خانواده شهدا وظایفی بر عهده دارند که باید به خوبی از عهده آن برایند.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین وظایف قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه موظف است تا با اقداماتی از جمله مبارزه با تمام مظاهر فساد و فحشا جامعه را از لوس این موضوعات پاک کند.

معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: قوه قضاییه از ابتدای انقلاب مثل سایر نهادهای انقلابی در صف اول مبارزه با دشمنان بوده و در همین جهت هم شهدایی را تقدیم انقلاب کرده است.

اژه‌ای در پایان خاطر نشان کرد:  امروز قوه قضاییه برای پاسداشت نظام در مقابله با کج روی و برخورد با دانه درشت‌ها تکالیف سنگینی دارد که امیدواریم این تکالیف محقق شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غلام
۲۳:۱۸ ۰۴ تير ۱۳۹۴
آیت الله آملی لاریجانی از بهترین علما و شاگردان آیت الله وحید خراسانی است که به توصیه استادشان اقدام به خدمت در نظام جمهوری اسلامی کردند ، اما بعضی از افراد وابسته به دانه درشت ها به ایشان تهمت ها می زنند و قضیه حمایت آیت الله وحید خراسانی از رئیس قوه قضائیه و نظام جمهوری اسلامی را واژگونه بیان می کنند .
پارسافر
۲۲:۲۵ ۰۴ تير ۱۳۹۴
مگر حکومت شما الهام گرفته از حکومت امام علی علیه السلام نیست؟ اگر هست پس جز از خدا نترسید و دانه درشتهای فاسد سربازان معاویه هستند.