معاون اول قوه قضاییه گفت: این قوه با کسانی‌ که در نشریات مکتوب و دیجیتال به مقدسات توهین و یا با نشر اکاذیب اهانت می‌کنند، برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین "غلامحسین محسنی اژه‌ای" معاون اول قوه قضاییه در سخنرانی پیش خطبه نماز جمعه تهران اظهار داشت: این قوه با کسانی که در نشریات مکتوب و دیجیتال به مقدسات توهین و یا با نشر اکاذیب اهانت می‌کنند، برخورد کرده و یا تذکر می‌دهد و ارشاد می‌کند.

وی ادامه داد: قوه قضاییه حدود 43 هزار هکتار از زمین‌هایی که تصرف شده بود را به بیت‌المال بازگرداند و در سال 92، 44 هزار سند رسمی توسط ثبت به نام دولت صادر شد. 

معاون اول قوه قضاییه تأکید کرد: دولت و مجلس موظف به مبارزه با مظاهر فساد و تباهی هستند و در فضای مجازی کسانی که فساد و تباهی را ترویج می‌کنند مرتکب جرم و فساد می‌شوند که قوه قضاییه با آن‌ها برخورد کرده و البته دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای تأکید کرد: در سال 92 و 93 مبارزه با دانه درشت‌ها و صاحبان قدرت و ثروت به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت و ما از مجلس و دولت استدعا داریم با توجه به حجم کار کارمندان بتوانیم نیروهای بیشتری استخدام کنیم و ما در پرداخت حقوق قضات خود مانده‌ایم و بودجه کاملی نداریم.

معاون اول قوه قضاییه یادآور شد: چیزی در حدود هزار شرکت لیزینگ و 500 تعاونی اعتباری داریم که مجوز ندارند و باید آن‌ها زیر چتر قانون قرار بگیرند. 

وی با تشریح اقدامات یک گروه‌ تروریستی در اوایل انقلاب و تلاش آنها در جهت ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این گروهک تروریستی در بسیاری از مراکز حساس از جمله ریاست جمهوری، حزب جمهوری و نخست وزیری توانسته بود با چهره نفاق نفوذ پیدا کند و برای مشخص کردن ماهیت این گروه نیازمند خون بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای گفت: در سال 60 سرمایه‌ها و مسئولین نظام از قوای مختلف به شهادت رسیدند و خون عزیزان آنها ماهیت پلید گروه‌های تروریستی را مشخص کرد و انقلاب اسلامی توانست در مقابل شیاطین بزرگ و کوچک بایستد.

معاون اول قوه قضاییه تأکید کرد: قوه قضاییه در جهت گسترش عدالت گام برمی‌دارد و تلاش می‌کند تا با اقتدار در جهت گسترش عدالت در مقابله با تظلمات و تعدیات ایستادگی کند و مردم به حق انتظار دارند که نسبت به امور و وظایفی که به او محول شده با اقتدار و به موقع رفتار کند و این حق مردم است.

وی با اشاره به عملکرد قوه قضاییه با توجه به شرایط کنونی و توطئه‌هایی که عوامل شیطان بزرگ می‌چیند یادآور شد: در خصوص مسائل اقتصادی یکی از مسائل مهم فعال شدن چرخ اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی است و اگر بانک‌ها به صورت بنگاهی عمل نکنند و پول در گردش در جامعه بیاید و با نظارت و اعتبار سنجی صحیح اعمال شود قطعا چرخه اقتصاد بهبود موثری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای با اشاره به تلاش قوه قضاییه برای اقدام به نفع مردم و نظام تأکید کرد: در سال 93 قوه قضاییه نزدیک به 4 هزار میلیارد از معوقات بانک‌ها را وصول کرد و لازم است تا به کمک کارگروهی که همه قوا به همراه بانک مرکزی حضور دارند ساماندهی انجام گیرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: یکی از مسائلی که باعث اختلاف طبقاتی شده موضوع زمین است که در این قسمت ثروت هنگفت بادآورده‌ای بوجود آمده و محیط زیست را تخریب می‌کند که قوه قضاییه به همراه دادستان ها اخطار داده و از ظرفیت مدعی‌العموم برای این موضوع استفاده می‌کند و با همه کسانی که تصرفات غیرمجاز داشته‌اند و متخلفین برخورد خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای با اشاره به هم‌افزایی قوه قضاییه با عوامل امنیتی همچون سازمان اطلاعات ناجا و سپاه برای مقابله با جرایم سازمان یافته تأکید کرد: باید هرچه بیشتر در این زمینه کار کنیم و نیاز به همکاری قوه مجریه و مجلس با قوه قضاییه است.

وی با اشاره به برخورد قوه قضاییه با دانه درشت‌ها و صاحبان قدرت و ثروت خاطر نشان کرد: صاحبان قدرت و ثروت فشار می‌آورند و تهدید و تطمیع می‌کنند و در این زمینه قوه قضاییه استقلال خود را حفظ کرده و در مقابل صاحبان قدرت و ثروت که سعی می‌کنند وقت یک پرونده را بگیرند، ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حمید
۰۱:۴۵ ۰۶ تير ۱۳۹۴
با توکل به خدا امیدوارم ریشه این فسادهایه مالی رو که کمر اقتصاد مملکتو شکسته بخشکونید
Iran (Islamic Republic of)
عطا دهقانی
۰۰:۵۵ ۰۶ تير ۱۳۹۴
جناب آقای اژه ای خواهشمند است به رانتخواران و مفسدان فی الارض رحم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۳۴ ۰۶ تير ۱۳۹۴
وااااااااااااااااای خدا به دادمون برسه
Germany
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۶ تير ۱۳۹۴
بهتر است مسئولین سری به پمپ بنزین ها بزنند کم فروشی یک ششم از فروش بنزین مورد بررسی قرار دهند / حساب کنید یک ششم از بنزین توزیعی در تهران که کم فروشی میشود چه مبلغ گلانی میشود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۲۱:۳۱ ۰۵ تير ۱۳۹۴
چرا یک روستایی برای وام ازدواج دو ضامن کارمند رسمی باید بیاورد ولی یک اقازاده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۵ تير ۱۳۹۴
سلام باید توجه داشت منافقین نرم افزاری هنوز فعال هستند
Iran (Islamic Republic of)
sasan
۱۷:۴۰ ۰۵ تير ۱۳۹۴
به امیدی که یک روز تمام این شرکت ها بسته بشن
Iran (Islamic Republic of)
من هموطن دل سوز میهن
۱۶:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۴
خدا کنه هر چه زودتر شر فساد از ایران شیعه پاکسازی شه
آخرین اخبار