سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شریعتی در گفت‌وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

ضعف در سیاست و طرح های جامع دولت عامل اصلی حاشیه نشینی است

نماینده بهبهان در مجلس گفت: ضعف در سیاست و طرح های جامع دولت، عامل اصلی حاشیه نشینی در کلان شهرها بویژه شهر تهران است.

محمدباقر شریعتی نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حاشیه نشینی در کلان شهرها نتیجه ضعف در سیاست و طرح های جامع دولت است اظهار کرد: نداشتن برنامه ریزی در سیاست های کلان اقتصادی باعث می شود مردم ازنقاط مختلف کشور از شهر و روستاها به حاشیه کلان شهر ها برای سکونت مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بدون کوچک ترین هدایت و راهنمایی دولت و برنامه ریزی طرح های جامع دولتی حاشیه نشینان به کلان شهر ها رجوع می کنند.

 نماینده بهبهان در مجلس تصریح کرد: در پدیده مهاجرت و حاشیه نشینی افرادی که توان هجرت به نقاط دورتر را ندارند درحاشیه کلان شهر ها سکونت می گزینند که خود منشا بسیاری از آسیب های مختلف اجتماعی اقتصادی فرهنگی و مذهبی است.

شریعتی تاکید کرد: حاشیه نشینان در ابتدا در حاشیه کلان شهر ها به قدرت و توانایی لازم دست می یابند و سپس به داخل کلان شهر ها به ویژه شهر تهران راه پیدا می کنند به طوریکه با رشد روز افزون جمعیت در کلان شهر ها مواجه می شویم و این خود یک معضل بزرگ برای جامعه ای مانند ایران است.

وی افزود: افزایش حاشیه نشینی ومهاجرت به کلان شهرها گسترش آسیب های اقتصادی اشتغال زایی تورم و گرانی اجتماعی فرهنگی مذهبی و ... را به دنبال دارد.

نماینده بهبهان در مجلس گفت: هنگامی که در سیاست های کلان اقتصادی و اجتماعی، دور نماها و طرح های جامعی پیش بینی نشود مهاجرت وحاشیه نشینی گسترش پیدا می کند باید به این امر توجه شود چه قشری ازمردم در حاشیه کلان شهرها سکونت دارند.

وی افزود: بسیاری از حاشیه نشینان در کلان شهرها قشری از مردم هستند که اهل تولید بودند و حرفه اصلی آنها کشاورزی بوده و دارای هدف برنامه خاص خود بوده اند.

شریعتی در پایان گفت: نوع سیاست و برنامه های ناموفق دولت ها بر نحوه زندگی و اهداف حاشیه نشینان آثار منفی و مخربی دارد و این امر از الزامات دولت است که نگاه ویژه به سیاست و طرح های جامع برای پیشگیری از آسیب های ناشی از حاشیه نشینی در کلان شهرها داشته باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.