سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش‌ها نشان می‌دهند؛

مرگ نیم میلیون زن باردار در نقاط مختلف جهان

گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که سالانه نیم میلیون زن باردار در نقاط مختلف جهان بر اثر عوارض ناشی از بارداری و زایمان می‌میرند که اغلب این موارد مرگ و میر قابل پیشگیری هستند.

فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: بهترین زمان برای حاملگی بین سنین 20 تا 35 سال است و البته در این سنین هم به دلیل مراقبت‌های ناکافی ممکن است مادر و نوزاد دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر مادران باردار در سراسر نقاط جهان افزود: اغلب زنانی که دچار مرگ و میر می‌شوند در کشورهای کمتر توسعه یافته زندگی می‌کنند و در این کشورها آمار مرگ و میر زنان باردار همچنان بالا است.

سالاری تاکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که سالانه نیم میلیون زن باردار در نقاط مختلف جهان بر اثر عوارض ناشی از بارداری و زایمان می‌میرند که اغلب این موارد مرگ و میر قابل پیشگیری و کنترل هستند.

وی با بیان اینکه حاملگی باید با تصمیم گیری آگاهانه و برنامه ریزی انجام شود، خاطر نشان کرد: مراقبت‌های پیش از بارداری و نقص در آن از مهمترین مشکلاتی است که با توجه دقیق به آن، می‌توان از مرگ دهها هزار نفر از زنان باردار حین بارداری جلوگیری کرد.



انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.