سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

برگزاری کارگاه آموزشی باهدف كاهش تلفات انرژی شبكه های توزیع برق زنجان

كارگاه آموزشی بهره گیری از تجهیزات سركابل سرد با هدف اعمال تمهیدات موثر در راستای كاهش تلفات انرژی شبكه های توزیع برق استان زنجان ، ویژه ی پرسنل فنی وپیمانكاران اجرایی امورهای برق استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از زنجان مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گفت: با شركت 30 تن از پرسنل فنی و پیمانكاران شركت توزیع نیروی برق استان زنجان كارگاه آموزشی سركابل سرد برگزار شد.

وی افزود:در این کارگاه پرسنل با تجهیزات نوین ای سرکابل كه به عنوان جدیدترین نوع سرکابل مورد استفاده در شبکه های توزیع برق محسوب می شود و کلیه قسمت‌های اصلی این تجهیز بدون نیاز به حرارت دادن نصب شده و با سرعت بسیار بالاتری نسبت به سرکابل حرارتی به بهره برداری می رسد بصورت عملی آشنا شدند.

این مقام مسول اضافه کرد :در این كارگاه آموزشی یكروزه شركت كنندگان مشخصات فنی و ویژگی های مفید این تجهیزات كه اعمال تمهیدات موثر در كاهش تلفات انرژی برق از طریق كاربرد سیلیكون دربدنه ی سركابل سرد می باشد فراگرفتند.

کاظمی ادامه داد :در این کارگاه همچنین پاره ای از خواص سیلیکون تشریح شد كه عبارت بودند از : 1. مقاوم در برابر اشعه UV خورشید به دلیل وجود پیوند های پر انرژی Si-O- که سبب از بین نرفتن سرکابل در اثر تابش نور خورشید می گردد.2. خاصیت هیدروفوییک(آب گریزی) که باعث بوجود نیامدن مسیرهای پیوسته آب روی بدنه سرکابل در حین بارندگی و کاهش جریان نشتی می شود.3.عدم جذب آلودگی محیط روی سطح سیلیکون که سبب کاهش نیاز به نگهداری و تمیز نمودن سطح بدنه سرکابل و بشقابک های سرکابل می گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان  همچنین افزود: وجود رطوبت و آلودگی روی بدنه سرکابل باعث افزایش جریان نشتی و از بین رفتن سرکابل در طوی زمان می گردد.4.خاصیت ارتجاعی که سبب انقباض و انبساط سرکابل همراه با کابل شده که سبب از بین نرفتن آب بندی سرکابل در طول زمان طولانی بهره برداری و همچنین نصب سریعتر سرکابل می گردد.5.عدم وجود مولکولهای کربن و بوجود نیامدن آمدن خاکستر کربن در اثر زدن آرک که سبب جلوگیری از ایجاد پدیده تراکینگ می شود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: آموزشی ، کاهش ، تلفات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.