سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور قابل توجه چين در بازارهاي اروپايي

یک موسسه تحقیقاتی از افزایش فرصت های شغلی در انگلیس به دلیل رشد سرمایه گذاری خارجی چین در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایرنا، موسسه تحقیقاتی «هورون» با انتشار گزارشی تحت عنوان «انگلیس و بخش خصوصی چین 2015» اعلام کرد، افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی چین در انگلیس موجب ایجاد فرصت های شغلی بسیاری در این کشور شده است.

در این گزارش آمده است : شرکت های تجاری چین و راس آن ها شرکت سازنده گوشی همراه «هوآوی» با سرمایه گذاری گسترده در انگلیس، نقش بسزایی در افزایش فرصت های شغلی داشته اند.

در همین راستا، سازمان تجارت و سرمایه گذاری انگلیس اعلام کرد، شرکت های چینی در سال گذشته میلادی در 112 پروژه سرمایه گذاری در انگلیس مشارکت داشته که از این حیث، رتبه چهارم سرمایه گذاری خارجی مستقیم (FDI) در این کشور را به خود اختصاص داده اند.

«روپرت هوگه ورف» رئیس و پژوهشگر ارشد موسسه هورون در این باره گفت: بخش خصوصی چین از پویایی بالایی برخوردار بوده و آینده روشنی در انتظار آن است.

این گزارش در حالی منتشر شده که چندی پیش اعلام شد، افزایش سرمایه گذاری های چین در آلمان در سال 2014، این کشور را به بزرگترین سرمایه گذار خارجی در برترین اقتصاد اروپا تبدیل کرده است.

چین در سال های اخیر به طرز قابل توجهی حضورش در بازارهای اروپایی را افزایش داده است.

رشد اقتصادی چین و بدهی های اندک آن موجب شده تا رهبران اتحادیه اروپا از مقامات چین بخواهند سرمایه گذاری بیشتری در کشورهای اروپایی انجام دهد.

در بخش دیگری از گزارش موسسه هورون آمده است، شمار شهروندان ثروتمند چینی که تحصیلات خود را در انگلیس می گذرانند، افزایش یافته است.

«هوگه ورف» در این باره نیز گفت: چینی ها بیشتر دوست دارند فرزندان خود را برای تحصیل به انگلیس بفرستند. این در حالی است که پیش از این، کشورهای کانادا و استرالیا، مقصد آموزشی این افراد بود.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد، افزایش سفر شهروندان چینی به انگلیس برای تحصیل موجب شده تا خانواده های ثروتمند این کشور به خرید املاک و مستغلات در این کشور روی آورند.

طبق گزارش موسسه هورون، شهر لندن، جزء 10 شهر برتر جهان بوده که چینی ها علاقه مند خرید املاک مسکونی در آنها بوده اند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.