سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

فعالیت و خدمت رسانی دو هزار و 809 نفر در شوراهای حل اختلاف استان زنجان

رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان با اشاره به فعالیت و خدمت رسانی دو هزار و 809 نفر در شوراها گفت: 30 نفر از این تعداد را قاضی که پنج نفر قاضی ویژه شوراهای حل اختلاف هستند که دو قاضی در شهرستان ها ابهر و خرمدره و سه قاضی دیگرهم در شهرستان زنجان خدمت رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛ معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: 70 درصد از پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف این استان منجر به صلح و سازش می شود که این موضوع ناشی از استعداد و پتانسیل مردم در صمیمیت و زندگی توام با سازش است.

صفوی افزود: شورای حل اختلاف نهادی است که با هدف ایجاد صلح و سازش در بین اصحاب دعوا و طرفین پرونده که بیش از یک دهه در خدمت رسانی به مردم استان زنجان در سطح شهرها و روستاها فعالیت می کنند.

وی یادآورشد: آمار و ارقام نشان از موفقیت این شوراها دارد و سال گذشته شوراهای اسلامی استان زنجان رتبه اول در خصوص ایجاد صلح و سازش در بین 31 استان کشور را کسب کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: از 100 درصد پرونده های ارجاعی به این شوراها 70 درصد منجر به صلح و سازش می شود و 30 درصد مابقی نیز مربوط به موضوعاتی است که امکان سازش در آن وجود ندارد.

صفوی، رانندگی بدون گواهی نامه را از جمله مواردی بیان کرد که در آن امکان هیچگونه سازشی وجود ندارد.

رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان ، از ورود 75 هزار و 118 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان زنجان در سال 93 خبر داد و افزود: پرونده های مختومه در این شوراها و در این مدت 76 هزار و 22 فقره بود.

وی تعداد پرونده های وارده به دادگستری استان زنجان در سال 93 را 74 هزار و 155 فقره و پرونده های مختومه شده را 74 هزار و 941 فقره بیان کرد و یادآورشد: 49درصد از پرونده ها در دادگستری و 51 درصد در شوراهای حل اختلاف استان زنجان رسیدگی می شود.

رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: پرونده هایی که در این شوراها مورد رسیدگی قرار می گیرد مربوط به تصادفات، اختلافات خانوادگی، ملکی، همسایگی مطالبات چک و پول است.

صفوی خاطرنشان کرد: سال گذشته 200 نفر از اعضای خانم و آقا در شوراهای حل اختلاف این استان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و پاداش و دستمزد یکی از دغدغه های این شورا در استان است که اگر لایحه این موضوع در مجلس شورای اسلامی تصویب شود این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: بیمه اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان زنجان، بیمه بازنشستگی نیست.

صفوی با اشاره به فعالیت و خدمت رسانی دو هزار و 809 نفر در شوراهاخاطرنشان کرد: 30 نفر از این تعداد را قاضی که پنج نفر قاضی ویژه شوراهای حل اختلاف هستند که دو قاضی در شهرستان ها ابهر و خرمدره و سه قاضی دیگرهم در شهرستان زنجان خدمت رسانی می کنند.

وی  اظهار کرد: کل شعب شوراهای حل اختلاف شهری و روستایی در استان زنجان 552 شعبه است که از این تعداد 54 شعبه شهری و 498 مورد هم روستایی است.


انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.