سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیدهای کمرنگ اتحادیه اروپا به حل بحران مالی یونان

در حالیکه خبرهایی از پیشرفت نسبی مذاکرات یونان با طلبکاران بین‌المللی منتشر شده، اما همچنان مقام‌های اروپایی امیدهای کمرنگی برای حل بحران یونان و جلوگیری از پیامدهای ناگوار جدایی این کشور از حوزه پولی اروپا دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از مقام‌های بلندپایۀ اتحادیه اروپا اعلام کرد گرچه امیدهایی در روند مذاکره میان یونان و طلبکاران بین‌المللی دیده می‌شود، همچنان احتمال ورشکستگی این عضو اروپایی وجود دارد.

"ژان-کلود یونکر"، رییس کمیسیون اروپا امروز گفت: "پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته، اما هنوز نتوانسته‌ایم به نقطه مورد نظر برسیم."

قرار است به زودی نشستی با حضور 19 تن از سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به همراه "آلکسیس سیپراس،" نخست‌وزیر یونان در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک برای بحث در خصوص جلوگیری از ورشکستگی آتن و پیامدهای ناگوار خروج احتمالی آن از حوزه پولی یورو برگزار شود.

مذاکرات نفس‌گیر یونان با طلبکاران در حالی پیش می‌رود که بسیاری از مردم این کشور با هجوم به شعبات بانک‌ها در حال خروج بخش قابل‌توجهی از دارایی‌های خود هستند تا در صورت شکست مذاکرات و وخامت اوضاع اقتصادی، با درب بستۀ بانک‌ها در این شرایط بحرانی مواجه نشوند.

مردم یونان تنها در عرض 3 روز در هفته گذشته، چیزی معادل 2 و نیم میلیارد دلار از دارایی‌های خود را از بانک‌های این کشور خارج کردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.