سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر رومانی موقتا پست خود را ترک کرد

نخست وزیر رومانی که به فساد مالی متهم شده است اعلام کرد به دلیل مشکلات جسمانی موقتا این پست را ترک می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "ویکتور پونتا،" نخست وزیر رومانی، که در پرونده جعل اسناد، فرار از مالیات و پولشویی مورد بازپرسی قرار دارد اعلام کرد به دلیل عمل جراحی و بروز مشکلات سلامتی مجبور خواهد بود برای مدت محدودی بر سر پست خود در دفتر نخست وزیری حاضر نشود.

"پونتا" هنگام بازی بسکتبال دچار آسیب‌دیدگی شد و در ترکیه تحت درمان قرار گرفت. وی نامه‌ای به " کلاوس یهانیس،" رئیس جمهور رومانی، ارسال کرد و از او خواست برای 45 روز آینده "گابریل اوپرئا،" معاون نخست وزیر را جانشین وی کند. نخست وزیر رومانی به موجب قانون اساسی این کشور اجازه دارد هنگام مرخصی از معاون خود برای قرار گرفتن در این پست استفاده کند.

این نخست وزیر 42 ساله در حساب کاربری خود نوشت روز یکشنبه پس از انجام عمل جراحی بر روی زانو بیمارستان را ترک می‌کند؛ اما برای کسب بهبودی بیشتر نیاز به استراحتی چند هفته‌ای خواهد داشت. وی در این باره نوشت: نهایتا تا 28 روز آینده آماده خواهم بود فعالیت‌های خود را از سر بگیرم. 

آژانس مبارزه با فساد رومانی در حال پیگیری اتهامات "ویکتور پونتا" در زمان فعالیت در دفتر وکالت است. وی به استفاده از فاکتورهای جعلی یک شرکت حقوقی برای خرید دو آپارتمان لوکس و خودروی گران قیمت متهم شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.