سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

آغاز طرح نظارت دامپزشکی بر فراورده های دامی ویژه ماه مبارک رمضان در قم

مدیرکل دامپزشکی استان قم از آغاز طرح نطارت ویژه دامپزشکی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قم :محمد مهدی رفیعی مدیر کل دامپزشکی استان قم از طرح نظارتی ویژه دامپزشکی در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده های خام دامی مانند گوشت سفید و قرمزدر ماه مبارک رمضان ، طرح نظارتی از مراکز عرضه و تولید فرآورده‌های خام دامی در استان اجرا می شود.

رفیعی از حضور نه تیم بهداشتی در این طرح گفت و افزود: این نه تیم در قالب 3 گروه در ادارات شهرستان و شش گروه ثابت و سیار در سطح شهر قم در دو شیفت صبح و بعد از ظهر به فعالیت می پردازند.

مدیر کل دامپزشکی قم گفت: در ماه مبارک رمضان، تمام مراکز تولید، نگهداری وعرضه فرآورده های خام دامی، مراکز توزیع، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده دامی، کارگاه های فرآوری و بسته بندی تحت کنترل و نظارت بیشتر قرار می گیرند و به طور مستمر بازرسی می شوند.

وی با بیان اینکه فراورده های دامی به سرعت مسموم می شوند گفت: از شهروندان تقاضا می کنیم فرآورده‌های خام دامی را از دستفروشان و دوره گردها خریداری نکنند و در صورت مشاهده  موارد غیربهداشتی، تخلفات را با شماره تلفن۱۵۱۲ روابط عمومی این اداره کل درمیان بگذارند.

وی از عرضه تخم مرغ های استاندارد گفت و افزود: قرار است اسم مرغ‌دار بر روی تخم مرغ ثبت ‌شود تا در صورت بروز تخلف بتوان پیگیری کرد و همچنین کد ۱۱ رقمی نیز بر روی کارتن‌های تخم مرغ ثبت می‌شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: نظارت ، دامپزشکی ، ماه ، مبارک ، رمضان ، قم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.