مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی برفرآورده های خام دامی ویژه ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛شهرام موحدی" افزود: با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده های خام دامی از جمله گوشت سفید و قرمز، طرح ویژه نظارت ماه مبارک رمضان توسط اکیپ های نظارتی شبکه های دامپزشکی در شهرستانهای استان به اجرا در می آید.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان، تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی، مراکز توزیع، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها، کشتارگاههای دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده دامی، کارگاه های فرآوری و بسته بندی در استان اصفهان تحت کنترل و نظارت بیشتر قرار گرفته و به طور مستمر بازرسی می شوند.

موحدی با اشاره به احتمال سوء استفاده برخی از افراد سودجو به ویژه دست فروشان و دوره گردها برای عرضه فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و ارزان قیمت اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، گوشت چرخ کرده فله ای، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع فراورده خام دامی با خودروی فاقد سردخانه و عرضه فرآورده های بسته بندی شده غیرمجاز و بدون تاریخ تولید و انقضا و کد دامپزشکی، مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان و شبکه های دامپزشکی شهرستان گزارش نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با هشدار جدی نسبت به احتمال ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و ... در صورت مصرف فرآورده های خام دامی غیرمجاز گفت: هم استانی های می توانند گزارش ها و شکایات خود را با شماره تلفن سامانه اطلاع رسانی 1512 و یا 18- 37800816 و در شهرستان‌ها باشبکه های دامپزشکی محل اقامت خود در میان گذارند. 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.