سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوی نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

افزایش 50 درصدی اعتبارات تامین وسایل کمک توانبخشی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: امسال اعتبارات تامین وسایل کمک توانبخشی 50 درصد افزایش می‌یابد اما این امر کفایت نمی‌کند چرا که بحث کیفیت را نیز باید در نظر گرفت.

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،با اشاره به برنامه‌های حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی اظهار کرد: تصویب قانون برنامه جامع دست مسولان را برای تصمیم گیری در حوزه‌های مختلف باز می‌کند بنابراین سیاست‌ اصلی ما یک ساختار تشکیلاتی است که متاسفانه در حال حاضر جوابگوی خدمات مورد نیاز معلولان نیست.

وی با بیان اینکه باید بر اساس نوع معلولیت تعاریف جدیدی از معلولیت ارائه کرد ،افزود: دفاتر ارائه خدمات به معلولین تعاریف جدیدی بر اساس نوع خدمت به خود خواهند گرفت تا معلولین مطمئن باشند که یک مرکز متولی و حامی خاص مشکل آنان خواهد بود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی به افزایش 50 درصدی خرید وسایل کمک توانبخشی اشاره کرد و گفت: در امور خرید خدمات توانبخشی افزایش و عدالت در توزیع را محور  قرار داده ایم و طی برآوردی که از تمام استان‌ها داشته‌ایم سعی شده به فناوری‌های بومی اهمیت بیشتری داده شود تا با هزینه‌ کمتر وسایل بیشتری فراهم شود.

وی تاکید کرد: امسال اعتبارات وسایل کمک توانبخشی افزایش خواهد داشت ولی این امر کفایت نمی کند چرا که باید بحث کیفیت را نیز در نظر داشت.

نحوی‌نژاد با اشاره به خدمات (CBR) یادآور شد: امسال پس از 20 سال ارائه این خدمات توانبخشی در مقام روستاها صد در صد می‌شود همچنین این طرح در شهرها نیز گسترش بیشتری خواهد داشت.

نحوی نژاد افزود: همچنین به خدماتی مثل داوطلبان خانگی که تاکنون به خوبی جواب داده است ، بیشتر پرداخت خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در پایان یادآور شد: همچنین اختیارات و اعتبارات تخصصی در اختیار حوزه تخصصی خود قرار خواهد گرفت که بر این اساس ساماندهی کمک های غیر دولتی باید براساس شاخص عملکرد باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.