سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوثری در نطق میان‌دستور مطرح کرد

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، دیپلماسی تهاجمی پیش گیرد نه دیپلماسی تدافعی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده به گونه‌ای در مذاکرات برخورد کند که درگیر بحث و بررسی دیپلماسی باشد، دیپلماسی تهاجمی را در پیش گیرد نه دیپلماسی تدافعی.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان‌دستور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان و 1+5 گفت: مذاکرات هسته‌ای که در حال حاضر توسط دولت تدبیر و امید ادامه دارد، متأسفانه شاهد هستیم که دولت تمام تلاش خود را به آن اختصاص داده اما سایر مشکلات داخلی و خارجی را فرع به آن قرار داده است.

وی افزود: سوال بنده این است که چرا انقدر به آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی خوشبین هستیم و چرا این‌ها را همه کاره دنیا و کدخدا می‌دانیم، مگر امام خمینی(ره) نفرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و رابطه ما با آمریکا مانند رابطه گرگ و میش است.

عضو کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرد: اگر می‌گوییم زمان عوض شده با صراحت اعلام کنید تا مردم تکلیفشان را بدانند در صورتی که راه همان راه امام عزیز است و مقام معظم رهبری ادامه دهنده آن هستند و به خوبی مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مذاکره هسته‌ای باید محکم و باصلابت مانند شهدای غواص که دست بسته بودند سر خم نکرد، ملت چنین می‌خواهد که تیم مذاکره کننده کشورمان مانند رزمندگانی که در نوک پیکان با استکبار جهانی خصوصا آمریکا و انگلیس می‌جنگید، تیم مذاکره کننده به گونه‌ای برخورد کند که درگیر بحث و بررسی دیپلماسی باشد، دیپلماسی تهاجمی را در پیش گیرد نه دیپلماسی تدافعی.  

کوثری تأکید کرد: انتظار است که تیم مذاکره کننده هسته‌ای که مورد حمایت است، به هیچ وجه نپذیرد که مکان‌های نظامی مورد بازدید قرار گیرد و با دانشمندان ما روبرو شوند، تحریم‌ها یکجا و همزمان با توافق لغو شود، توسعه و تحقیقات هسته‌ای از فضای توافق ادامه پیدا کند در غیراینصورت مورد قبول مردم نیست و مجلس عکس‌العمل قانونی نشان خواهد داد.

این نماینده مجلس نهم در پایان در تذکری خطاب به دولت خاطرنشان کرد: بحث پرداخت حقوق معسرین رزمنده را هرچه سریعتر در دستورکار قرار دهند که این عزیزان از نگرانی دربیایند.

انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
مگه میدون جنگه اقا...