سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت سازنده فضاپیما، ماهواره برای تولید اینترنت در فضا می‌سازد + تصاویر

کارشناسان دسترسی به اینترنت را در آینده برای فضانوردان و حتی ساکنین سایر سیارات منظومه شمسی برقرار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، شرکت فضا پیمایی خصوصی spacex به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد طرح برقراری دسترسی به اینترنت در فضا را عملی کند.


گفتنی است، براساس طرح این شرکت ماهواره‌هایی در فضای بالای جو زمین برای دسترسی به اینترنت برای اهالی کره زمین مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس طرح spacex قرار است 4 هزار ماهواره در مدار کره زمین قرار گرفته بر قراری ارتباط با اینترنت با قیمت ارزان را برای اهالی کره زمین فراهم کنند.


براساس طرح ادعا شده توسط کارشناسان شرکت spacex و مدیر عامل آن Flon Musk قرار است شبکه‌ای از ماهواره‌ها دارای  فناوری  آنتن پیشرفته برای ایجاد اینترنت با سرعت بسیار بالا بکار روند.


علاوه بر شرکت spacex سایر شرکت‌های بزرگ جهانی مانند گوگل نیز در طرح‌هایی مشابه سعی دارند با استفاده از ناوگانی از ماهواره‌ها امکان دسترسی به اینترنت با سرعت بالا در تمامی مناطق کره زمین حتی مناطق دور افتاده را فراهم کنند.


شرکت spacexعلاوه بر ساخت‌ ماهواره‌ برای دسترسی به اینترنت طرح ساخت موشک فالکون 9 را نیز در دست اجرا دارد که سفینه فضایی بسیار بزرگ برای ارسال فضا نورد و محموله‌های سنگین به فضا است.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.