سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام رنجبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

تعیین سعادت و رزق افراد در ماه مبارک رمضان

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: سعادت، شقاوت و رزق افراد در ماه مبارک رمضان که مختص خداست، تعیین می‌‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی رنجبر رایزن فرهنگی ایران در دمشق و کارشناس طب اسلامی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت فرهنگی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به محسنات روزه اظهار داشت: ساختار متابولیسم بدن به دلیل رعایت نکردن استانداردهای تغذیه و استنشاق هوای ناسالم، انسان را دچار عوارض مرگ‌ بار کرده و سبب ایجاد کبد چرب، سنگ کلیه، فشار خون و غلظت خون و مشکلات معده می‌شود.

وی بیان کرد: خدا در قرآن کریم روزه را واجب کرده تا خود نگهداری و نخوردن  سبب دور شدن امراض از بدن انسان‌ها شود. در واقع خداوند متعال در ماه مبارک رمضان یک کارگاه اجباری سلامت را برای مسلمانان ایجاد کرده است.

رایزن فرهنگی ایران در دمشق با بیان اینکه ذکر درمانی در اروپا شروع شده است، افزود: در مراکز سلامت اروپا و خصوصا در کلیساها، ذکر درمانی یک اصل مهم درمانی برای جلوگیری از افسردگی محسوب می‌شود و در این محیط‌ها انسان‌ ها را با اذکار و ادعیه، به آرامش دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: در قرآن کریم از ذکر خدا بعنوان آرامش دل‌ها یاد شده، و تمامی مشکلات روحی و روانی با قرائت قرآن و انجام دستورات دینی همانند روزه برطرف می‌شود. همچنین ماه مبارک رمضان به علت برکت  و نگاه لطف خدا به بندگانش سبب سلامت جسم و جان افراد می‌ شود.

حجت‌الاسلام رنجبر در پایان گفت: در ماه مبارک رمضان رزق، سعادت و شقاوت تعیین شده و به طور کلی سلامت جسم و روح و جان افراد در این ماه عزیز که مختص خداست، پدیدار می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.