نشست خبری ویژه برنامه شبهای نورانی مصلی، امروز در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ سعید اردستانی معاون ویژه برنامه شبهای نورانی مصلی در نشست خبری  با بیان اینکه نمایشگاه امسال که برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود، در 7 بخش کلان صورت می‌گیرد، افزود: این بخش‌ها عفاف و حجاب، کتاب، کودک و نوجوان، محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت، موسسه‌ها و محصولات فرهنگی، هنرهای تجسمی و مشاوره است.

اردستانی درباره ماموریت‌های نمایشگاه به محوریت قرآن اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات رهبری ترویج و تبلیغ سبک زندگی قرآنی و آوردن آن در بطن زندگی مردم است که سرتیتر برنامه‌های نمایشگاه امسال شده است.
همچنین، سیدمحمد حسینی مسئول بخش کتاب، عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی به طرح ارائه موضوعی کتب در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ارائه کتب به صورت غرفه نیست، بلکه در 18 موضوع قرآن، ادعیه، کتب قرآنی، کتب امام و رهبری، اخلاق و تربیت اسلامی، مهدویت، علما و ... چیده شده است که به فراخور نیاز بازدیدکنندگان کمک شایانی به آنها می‌کند.

حسینی اظهار داشت: قسمت محصولات فرهنگی از 26غرفه تشکیل شده است که این غرفه‌ها نماز محور، مسجد محور و قرآن محور است.
وی با بیان اینکه بخش عفاف و حجاب با رویکرد اسلامی بطور خاص عرضه می‌شود، افزود: این بخش 80 غرفه دارد که از 10 غرفه ترویجی مهدکودک، غرفه "من حجاب را دوست دارم" که به گرفتن عکس رایگان با چادر می‌پردازد.همچنین، خیاط خانه، مشاوره حجاب نیز در این بخش وجود دارد.

در ادامه، حجت‌الاسلام موسوی مسئول بخش کودک، بیان کرد: در نمایشگاه امسال در بخش خیمه‌های معرفت و مشاوره در دو بخش خواهران و برادران در 11 غرفه انجام می‌شود که به موضوعات مشاوره خانواده و ازدواج، تربیت فرزند، پاسخگویی به سوالات شرعی، پاسخگویی به شبهات دینی و معارفی و تصحیح نماز می‌پردازد.

وی افزود: بخش‌های مشاوره ترویج وقف، آموزش مجازی حفظ قرآن کریم، نیز از دیگر قسمتها می‌باشد.

حجت‌الاسلام موسوی برگزاری هرشبه جنگ شادی معارفی را از دیگر برنامه‌های کودک و نوجوان عنوان کرد و افزود: این بخش هرشب از ساعت 18 تا 24 در 10 نوبت به انجام برنامه می‌پردازد.

در ادامه نشست خبری، میرزاجانی مسئول بخش محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت از تلاوت قرآن هرروزه اذان و قرآن از زمان مغرب اشاره کرد و گفت: سخنرانی استاد بهرام‌پور، برنامه‌های دعا و مناجات، تواشیح و مسابقات قرآنی در این بخش پیش‌بینی شده است.
و در پایان اکبر خاکسار هم به هماهنگی‌های ارتباطات رادیو تلویزیونی پوشش برنامه‌های نمایشگاه اشاره کرد و افزود: طبق مکاتبات با رئیس سازمان صدا و سیما و معاونت سیما، برنامه‌های ویژه برنامه شبهای نورانی مصلی از شبکه‌های مختلف سیما و شبکه رادیویی قرآن پخش خواهد شد.

گفتنی است، ویژه برنامه شب های نورانی مصلی از اول ماه مبارک رمضان در مکان مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار