سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:

ماه رمضان عید بزرگ مسلمانان است

امام جمعه قم گفت: ماه رمضان در حقیقت عید بزرگی برای مسلمانان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم؛ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در
خطبه های نماز جمعه قم گفت: مهم ترین مناسبت در این ماه، شروع ماه مبارک رمضان است و ماه رمضان در حقیقت عید بزرگی برای مسلمانان است و جا دارد مؤمنین ورود به این ماه را به یکدیگر تبریک گویند و یکدیگر را به استفاده از این ماه توصیه کنند و این ماه ماه ضیافت الهی است. 

وی افزود: خداوند یک سفره عام دارد که همه موجودات عالم از آن سفره کرم الهی بهره می برند ولی‌در ماه مبارک رمضان خداوند سفره ای خاص برای خواص می گستراند و کسانی که موفق و مکلف به روزه گرفتن هستند از این سفره خاص بهره مند می شوند. 

سعیدی ابراز کرد: ضیافت در ماه رمضان یک شعبه آن روزه است و شعبه دیگر آن قرآن است و اگر همه به قرآن انس داشته باشند می توان بر هر چیزی پیروز شد چرا که بدبختی ملت هایی را که امروزه مشاهده می کنیم به خاطر دوری از قرآن و عمل نکردن به معارف و وظایف دینی است. 

وی در ادامه به 270 شهید تشییع شده اشاره کرد و اظهار کرد: تشییع پیکر این شهیدان این قدر عظمت و پیام داشت که تبدیل به یک کار مهم تاریخی شد و رهبر معظم انقلاب نیز تشییع این شهدا را باعث معطر شدن و سیراب کندده جان زندگان دانستند. 

امام جمعه قم اضافه کرد: تشییع شهدای دست بسته دارای پیامهایی به ملت و مسئولین است که ما با دستهای بسته هرگز در برابر ستمگران و متجاوزان تسلیم نشدیم مبادا شما با دستهای باز تسلیم ستمگران و مستکبران شوید. 

وی در ادامه افزود:  در تشییع پیکر شهدا همه با کنارگذاشتن همه اختلاف سلیقه ها آمده بودند تا به همه و به خصوص به جهانیان و آمریکای جنایتکار و پیمان شکن و زیاده خواه بگوییم که ملت ما بر سر ارزشهای خویش متحد و یک پارچه و استوار و مقاوم ایستاده و از آن ذره ای کنار نخواهیم کشید. 

امام جمعه قم همچنین اظهار داشت:  حضور پرشور مردم به تیم مذاکره کننده این پیام را داشت که شما رزمندگان خط مقدم جبهه دیپلماسی مستحضر به این حضور عظیم هستید و پیام شهیدان هم به تیم مذاکره کننده آن است که مقاومت در برابر زیاده خواهی های ستمگران داشته باشید پس شما تیم مذاکره کننده با قدرت و عزت از حق ملت ایران دفاع کنید. 

وی خاطرنشان کرد: پیام بعدی شهدا به جهانیان آن است که ما ملت ایران جنگ طلب نیستیم ولی اگر کسی در اندیشه تجاوز به خاک میهن اسلامی ایران باشد با قدرت تا عمق خاکش او را تعقییب می کنیم

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تصریح کرد: شهادت مظلومانه شهدای عملیات کربلای 4 به خاطر خیانتی بود که آمریکایی ها کردند و به همین خاطر بود که در تشییع این شهدا مرگ بر آمریکا طنین انداز بود. 
 
 
انتهای پیام/د 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.