سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شهر صنعا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

آل‌سعود آرزوی پیوند خاک یمن به عربستان را به گور خواهد برد

امام جمعه شهر صنعا با بیان اینکه آل‌سعود آرزوی پیوند خاک یمن به عربستان را به گور خواهد برد، گفت: مردم یمن به خاطر مشکلات فرقه‌ای که سال‌ها عربستان برای آن‌ها ایجاد کرده، کینه شدیدی از سران این کشور دارند و اینک مجال را برای انتقام از ‌آل سعود مناسب دیده‌اند.

"سید یحیی الدیلمی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حملات سعودی‌ها به مردم بی‌دفاع، مظلوم و بی‌سلاح یمن را اوج حقارت این رژیم دانست و گفت: عربستان به دنبال یک سلطه درازمدت و مستبدانه بر یمن بوده که در این مسیر از بالاترین حد حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها نیز برخوردار است.
 
امام جمعه شهر صنعا افزود: کمک‌های فراوان تسلیحاتی و مالی دشمنان مردم یمن به عربستان، به وضوح و به عینه مشهودند و هیچ کس نمی‌تواند آن‌ها را انکار کند.
 
الدیلمی تصریح کرد: مردم ایران، خود سال‌ها با جنگی خانمان‌سوز و تحمیل شده از سوی استکبار  و استعمار بین‌المللی روبرو بوده‌اند و به فضل خدا توانستند خاک خود را حفظ کنند و وجبی از آن را به اجنبی ندهند لذا آن‌ها بیش از هر کس دیگری، وضعیت ناگوار و غیر انسانی مردم یمن را درک می‌کنند و به همین دلیل، از هیچ تلاشی برای حمایت از حقوق مردم یمن دریغ نخواهند کرد.
 
امام جمعه شهر صنعا همچنین گفت: تاکنون، مردم و دولتمردان ایران، اصلی‌ترین حامی مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن بوده‌اند و مردم یمن نیز در مقابل، همه این حمایت‌ها و انسان‌دوستی‌ها را به حافظه تاریخی خود سپرده‌اند و هرگز از یاد نخواهند برد.
 
الدیلمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از صدر تا ذیل، همه‌گونه حمایت خود را از مردم یمن ابراز داشته و علنی کرده است و عربستان باید بداند که ملت یمن تنها نیست بلکه حامیانی چون مردم رشید ایران دارد.
 
امام جمعه شهر صنعا گفت: وقتی دیدم رهبر ایران مستقیماً مقامات آل‌سعود را خطاب قرار دادند و به آن‌ها هشدار دادند که هر‌‌چه سریع‌تر به غائله یمن خاتمه دهند، به خود بالیدم زیرا بر من ثابت شد که رهبر ایران، حامی یمن است و جای هیچ ترسی از هیچ تهدید و جنگ و مخاصمه‌ای نیست.
 
الدیلمی همچنین تصریح کرد: مردم یمن برای دفاع از خاک و شرف و حیثیت خود هم قسم‌شده‌اند و ترسی نیز از تهدید و تحریم و جنگ ندارند. مردم یمن، امام خمینی(ره) را الگوی خود قرار داده‌اند و به پشتوانه حمایت‌های رهبر، مسئولان و مردم ایران، راه نصرت و پیروزی را خواهند پیمود و بینی آل‌سعود را به خاک خواهند مالید.
 
امام جمعه شهر صنعا افزود: حقیقت این است که سعودی‌ها در حال خودکشی سیاسی هستند. آن‌ها برای حفظ حکومت پوشالی و از دورن پوسیده خود، دست به هر کاری می‌زنند و یکی از شرم‌آورترین و ننگ‌آفرین‌ترین این کارها حمله یه یمن است.
 
الدیلمی در پایان خاطرنشان کرد: آل‌سعود بداند که یمن دیگر تکه دوم عربستان نیست و این آرزو که خاک یمن را به خاک خود پیوند دهد را با خود به گور خواهد برد. مردم یمن، به خاطر مشکلات قومی و قبیله‌ای و فرقه‌ای که سال‌های سال عربستان برای آن‌ها ایجاد کرده بود، کینه شدیدی از سران این کشور به دل دارند و اتفاقاً اینک مجال را برای انتقام از رژیم سعودی مناسب دیده‌اند لذا تا آخرین نفر، تا آخرین نفس، تا آخرین لحظه و تا آخرین قطره خون برای صیانت از خاک و وطن خودشان در برابر عربستان و هر رژیم هتاک دیگری ایستاده اند و دیری نخواهد پایید که از عربستان، جز یک نام ذلت‌بار و حقیر در تاریخ نخواهد ماند.
 
انتهای پیام/    
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.