سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

تاکید بر دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تلاش جدی در راستای دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی در دستور کار متولیان امر قرار گیرد و باید به صورت جدی به دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی بپردازیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سنندج گفت: سازمان جهاد کشاورزی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفیتی یک مجموعه بزرگ است.

وی به شناسایی نقاط قوت و ضعف برای تولید خدمات مطلوب‌تر اشاره کرد و افزود: در این راستا صدا و سیما هم می‌تواند به کشاورزان با اطلاع‌رسانی درست و به موقع یاری برساند.

نماینده ولی فقیه کردستان یکی از ظرفیت‌های اصلی استان را کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با شناسایی ظرفیت‌های استان در مسیر توسعه  استان گام‌های اساسی برداریم.

شاهرودی با تاکید بر اینکه مزیت توسعه برای استان کشاورزی است، افزود: با شناسایی ظرفیت‌های این بخش می‌توان توسعه استان را در آینده رقم زد.

وی با اشاره به صرف اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان از صندوق توسعه ارزی کشور برای احداث سدها در کردستان گفت: با وجود ساخت سدها در استان در آینده نزدیک شاهد افزایش 66 هزار هکتار اراضی آبی دیگر به ظرفیت استان خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه کردستان با تأکید بر شناسایی چند محصول استراتژیک در این استان تاکید کرد و افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی کردستان مطالعات لازم را در خصوص ارتقای هرچه بیشتر کمی و کیفی محصولات و همچنین شناسایی ظرفیت‌های بالقوه استان در این بخش انجام دهد.

شاهرودی در پایان با اشاره به اینکه باید به تحقیقات به ویژه تحقیقات کاربردی اهمیت بدهیم، گفت: با بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های استان زمینه توسعه در بخش‌های مختلف فراهم می شود.



انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.