سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماران، توصیه‌های دارویی ماه رمضان را جدی بگیرند

بیماران باید قبل از آنکه روزه بگیرند حتما با پزشک خود در زمینه مصرف دارو مشورت کنند.

علی وکیلی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران در مورد مصرف دارو در ماه رمضان بیان کرد: بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشار خون، صرع، اختلالات گوارشی، بیماری‌های اعصاب، یبوست، سندروم روده‌ی تحریک پذیر و بیماری‌هایی از این قبیل به معاینه‌ی منظم و مداوم نیاز دارند به همین خاطر حتما باید افراد مبتلا به این بیماری‌ها با مراجعه و مشورت با پزشک متخصص روزه بگیرند.

وی با تاکید بر عوارضی که برخی از داروها با تغییر زمان مصرف در پی دارند، عنوان کرد: همان طورکه مصرف خود سرانه داروها عواقب جبران ناپذیری دارد، قطع یا تغییر ساعت مصرف داروها به طور خود سرانه می‌تواند فرد را دچار اختلالات بسیاری کند.

وکیلی افزود: ممکن است داروهایی نظیر آنتی بیوتیک‌ها را بتوان جایگزین کرد اما مبتلایان به بیماریهای یاد شده نباید اقدام به انجام این کار کنند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به صرع و انسداد ریوی باید در مصرف داروهای خود بسیار دقت کنند زیرا تغییر در داروی آن خطرات زیادی در پی دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به موارد فوق افراد باید حتما با مراجعه به پزشک متخصص و مربوط به بیماری خود مشورت‌های لازم را انجام دهند تا بتوانند اقدامات لازم را به عمل آورند.





انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ، روزه ، دیابت ، فشارخون ، اعصاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.