سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

حمل نخستین محموله تجهیزات نیروگاه زباله سوز به ساری

نخستین محموله تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری امروز وارد این شهر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ، شهردار ساری در حاشیه مراسم حمل نخستین محموله تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری با اشاره به اینکه در مازندران در حال حاضر دفن زباله ها به صورت غیربهداشتی و سنتی انجام می شود، گفت: از سال 1391 موضوع احداث نیروگاه های زباله سوز در دستور کار قرار گرفت و شهرهای ساری، نوشهر و تهران به صورت همزمان با اجرای قرارداد جدید برای ساخت نیروگاه زباله سوز اقداماتی انجام دادند.

مهدی عبوری افزود: امروز نخستین مجموعه از پوره شماره 1 و 2 و بویلرهای نیروگاه زباله سوز ساری وارد شهرستان ساری شده است.

به گفته شهردار ساری، تجهیزات این کارخانه حدود 30 تریلی است که 15 تریلی آن امروز وارد شده و 15 تریلی دیگر هم روزهای آینده وارد شهر می شود و با استقرار دستگاه ها در محل ساخت این کارخانه ، در نیروگاه نصب خواهند شد.

عبوری افزود: قرارداد ما برای احداث نیروگاه زباله سوز حدود 33 میلیون دلار معادل 100 میلیارد تومان است که تا امروز 40 میلیارد تومان هزینه شد.

وی یادآور شد: این قرارداد بزرگ به صورت عرضی مشارکت با بخش خصوصی است که حدود 60 درصد را شهرداری ساری و 40 درصد را طرف قرارداد چینی قرار است هزینه کند.

رئیس شورای اسلامی شهرساری هم در حاشیه حمل تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری گفت: طرف اصلی نیروگاه ، شورای شهر و شهرداری ساری هستند و امیدواریم بتوانیم کمتر از 2 سال دیگر این نیروگاه را راه اندازی کنیم.

شمشیربند افزود: ظرفیت این کارخانه زباله سوز 350 تن در روز است و شهرساری بالاترین تناژ در کشور را از لحاظ ظرفیت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرساری تصزیح کرد: این دستگاه خودسوز است و رباله ای که تحویل این دستگاه می شود با سوخت خود زباله تبدیل به برق می شود.

شمشیربند یادآور شد: با راه اندازی این کارخانه زباله سوز ، درآمد زایی برای شورای شهر، شهرداری و مردم ساری می شود.

انتهای پیام /گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.